Σελίδες

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Αστυνομία και πεζόδρομοι

Αν βρεθείτε κάποια μέρα σε κάποιον από τους πεζοδρόμους της Αθήνας και ακούσετε πίσω σας μαρσάρισμα μοτοσικλετών μην ξαφνιαστείτε: πρόκειται για μηχανές της ομάδας ΔΙΑΣ που εκτελούν "διατεταγμένη υπηρεσία." Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παραμερίσετε, σεμνά και υπάκουα, για να περάσουν.



Και ερωτώ: πώς είναι δυνατόν ο μέσος οδηγός να υπακούσει στον κανόνα που λέει "όχι μηχανοκίνητα στον πεζόδρομο" όταν η ίδια η αστυνομία, ο κατεξοχήν υπεύθυνος για την τήρηση του νόμου, τον παραβιάζει συστηματικά και ανενδοίαστα;

Θα μου πείτε, οι αστυνομικοί πρέπει να πάνε εκεί όπου τους καλεί το καθήκον. Σύμφωνοι, αλλά αν πρόκειται για παρέμβαση, τότε λογικά θα είχαν τη σειρήνα και όλοι θα καταλάβαιναν ότι κάτι έκτακτο συμβαίνει. Δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο. Οι μηχανόβιοι της ΔΙΑΣ διασχίζουν τους πεζοδρόμους είτε απλά για να πάνε κάπου είτε εκτελώντας περιπολία.

Φυσικά, αν ισχύει το πρώτο, δηλαδή πηγαίνουν απλά από το σημείο Α στο σημείο Β, θα έπρεπε, ακολουθώντας το νόμο να πάνε από το δρόμο, όχι τον πεζόδρομο (είπαμε, για όσους το ξέχασαν, οι πεζόδρομοι είναι για πεζούς). Αυτό άλλωστε κάνουν τα πυροσβεστικά οχήματα και τ' ασθενοφόρα, που έχουν κάθε λόγο να βιάζονται. Κι όμως, δεν τους είδα ποτέ να παραβαίνουν πεζόδρομο.

Αν όμως κάνουν περιπολία, γιατί πρέπει να την κάνουν εποχούμενοι; Επιτηρεί άραγε πιο αποτελεσματικά αυτός που περνά γρήγορα πάνω σε μια μηχανή ή αυτός που περπατά αργά κοιτάζοντας τι συμβαίνει γύρω του; Σίγουρα, οι αστυνομικοί της ΔΙΑΣ νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο πάνω στις μηχανές τους, μήπως όμως η θορυβώδης παρουσία τους προειδοποιεί αυτούς ακριβώς που θα έπρεπε να πιάσουν; Αν η δουλειά τους είναι (όπως μου εξήγησε αγανακτισμένα ένας από αυτούς την Κυριακή, μπροστά στο φράγμα που είχαμε κάνει στον πεζόδρομο της Απ. Παύλου) να πιάνουν πορτοφολάδες, δε θα ήταν πιο αποτελεσματικοί στη δουλειά τους αν φορούσαν πολιτικά και βάδιζαν ανάμεσα στο πλήθος; Ή έστω, ένστολοι, αλλά αθόρυβοι; Κι αν πιστεύουν ότι ελέγχουν καλύτερα τα πράγματα από κάποιο ύψος, γιατί πρέπει αυτό το ύψος να είναι ένα όχημα που απαγορεύεται από τον ίδιο νόμο που καλούνται να προστατέψουν, κι όχι ένα όχημα που επιτρέπεται, όπως ποδήλατο;

Σε άλλες χώρες οι ποδηλατικές περιπολίες εφαρμόζονται με επιτυχία σε χώρους πυκνής κυκλοφορίας πεζών. Γιατί όχι κι εδώ;

Από εδώ .

"Και πώς θα τον πιάσουμε (εννοούσε τον υποτιθέμενο πορτοφολά);" ρώτησε με ειλικρινή απορία ο αστυνομικός της ΔΙΑΣ μπροστά στο φράγμα μας. Τα μπράτσα του ήταν τεράστια και οι δικέφαλοί του ξεχώριζαν πεντακάθαρα κάτω από το μαύρο κοντομάνικο. Ο άνθρωπος που είχε περάσει ώρες ατελείωτες ιδρώνοντας στο γυμναστήριο για να χτίσει αυτό το κορμί, θεωρούσε αδιανόητο το να ιδρώσει κατά τη διάρκεια της βάρδιας του. Γιατί άραγε;

Ειλικρινά, αν υποθέσουμε πως υπάρχει πορτοφολάς που δεν ειδοποιήθηκε από το θόρυβο της μηχανής να αποχωρήσει διακριτικά, θα ορμήσουν να τον πιάσουν με τη μηχανή;
Εσείς τι λέτε; Θα καταφέρουν να τον πιάσουν, ή θα χτυπήσουν κάποιον άνθρωπο τρέχοντας με τη μηχανή ανάμεσα στο πλήθος;
Ή μήπως ο σκοπός της μηχανοκίνητης περιπόλου δεν είναι η δίωξη των πορτοφολάδων και λάθος με πληροφόρησε ο μυώδης αστυνομικός;



2 σχόλια:

  1. Βεβαίως, η περιπολία στους πεζόδρομους (και όχι μόνο) θα έπρεπε να γίνεται με ποδήλατα. Η δημοτική αστυνομία υποτίθεται οτι ήδη το είχε κάνει στον πεζόδρομο Διονυσίου Αρεοπαγίτου/Αποστόλου Παύλου. Η ΕΛ.ΑΣ. αγαπάει τις μηχανές της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι τις λατρεύει. Μου θυμίζει το γνωστό δημοτικό:
      "Καβάλα πάει στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάει,
      καβάλα παίρνει αντίδωρο απ' του παπά το χέρι..."

      Διαγραφή