- Σε διεθνές επίπεδο, στην μια μετά την άλλη χώρα τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές περιορίζονται στα 30 km/h.
- Στην Ελλάδα θεωρείται απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχουν όρια όπως 90 km/h στη Συγγρού, 70 km/h στην Κηφισίας, 60 km/h στην Αθηνών κλπ.
- Ακόμη κι αυτά όμως τα όρια παραβιάζονται διαρκώς και δεν επιτηρούνται από κανένα.
- Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση σε θανάτους και τραυματισμούς από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη.
- Η πιθανότητα θανάτου ή τραυματισμού στο ελληνικό οδικό δίκτυο είναι διπλάσια απο τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
- Κι όμως, η πολιτεία δεν κάνει τίποτα για τη βελτίωση της κατάστασης και κανένα από τα κόμματα δεν το θέτει ως προτεραιότητα.
- Από την άλλη οι πολίτες υποτάσσονται στο μοιραίο, σα να είναι φυσιολογικές κι αναμενόμενες οι καταστάσεις αυτές, σα να μην οφείλονται σε κακό σχεδιασμό της υποδομής και της οδικής πολιτικής.
Σελίδες
▼
Η Συγγρού συγκεκριμένα είναι φαρδύς, ίσιος, και κλειστός δρόμος και δεν την διασχίζουν πεζοί εκτός υπόγειων διαβάσεων (τουλάχιστον δε θα έπρεπε να τη διασχίζουν). Εκεί θα μπορούσα ίσως να δεχτώ το υψηλό όριο των 90 km/h.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη η απόσταση από Φιξ μέχρι Ωνάσειο είναι 3.5 χιλιόμετρα το οποίο σημαίνει ότι να τρέχεις με 90 km/h θα χρειαστείς 2,3 λεπτά ενώ αν τρέχεις με 50 km/h 4,2 λεπτά. Δηλαδή για 2 μόνο λεπτά της ώρας ρισκάρουμε τη ζωή μας γιατί αν τρακάρεις με 50 μπορεί και να τη γλιτώσεις ενώ αν τρακάρεις με 90 μάλλον όχι!
Αυτό πάντως που θεωρώ εγκληματικό είναι όταν τρέχουν πάνω από 30 μέσα σε γειτονιές. Δεδομένου ότι τα πεζοδρόμια είναι συχνά μικρά ή ανύπαρκτα ή κατειλημμένα και είναι σίγουρο ότι θα συναντήσεις πεζό να περπατάει στο δρόμο και αυτός ο πεζός μπορεί να είναι παιδί ή ηλικιωμένος ή κάποιος χωρίς δίπλωμα ή κάποιος απλά απρόσεκτος, θεωρώ δολοφονικό το να τρέχεις μέσα στις πόλεις.
Κάπου είχα διαβάσει ότι με 30 km/h η πιθανότητα θανάσιμου τραυματισμού του πεζού είναι 20% ενώ με 50 km/h εκτοξεύεται στο 80% και με παραπάνω από 50 km/h είναι πλέον βεβαιότητα!
Συμφωνώ κι επαυξάνω.
Διαγραφή