Σελίδες

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2016

Κόμβος Αμπελοκήπων 1: οδός Ζαχάρωφ

Η οδός Ζαχάρωφ στους Αμπελοκήπους είναι ένας μικρός λοξός δρόμος που συνδέει την λεωφόρο Αλεξάνδρας με τις λεωφόρους Βασιλίσσης Σοφίας και Μεσογείων.



Το πεζοδρόμιο της Αλεξάνδρας πριν τη Ζαχάρωφ έχει επαρκές πλάτος, αλλά στη Ζαχάρωφ συνεχίζεται σε ένα πέρασμα για πεζούς πλάτους 20cm. Τα αυτοκίνητα περνούν από εκεί με μεγάλη ταχύτητα και ο πεζός, που συχνά αναγκάζεται να κατεβεί στο οδόστρωμα, ειδικά όταν άλλος πεζός έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, κινδυνεύει ιδιαίτερα.

Αυτή η επικίνδυνη διαμόρφωση σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε πριν από λίγα χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη μόνο τα οχήματα και όχι τους πεζούς.


Η οργάνωση ΠΕΖΗ, προχωρεί σε δράση στο σημείο:



«Θα προβούμε σε κατάληψη της μίας λωρίδας κυκλοφορίας με κώνους, για να διεκδικήσουμε το χώρο των πεζών.

Η κατάληψη θα γίνει το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου, στις 12:00 - 14:00.
Η δράση έχει καταχωρηθεί στην ιστοσελίδα των πανευρωπαϊκών δράσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας
Σας καλούμε να έρθετε για να διεκδικήσουμε ασφαλή και ευχάριστα πεζοδρόμια.
Για να σχεδιάζονται πόλεις με προτεραιότητα στους ανθρώπους και όχι στις μηχανές.


Γιατί η δράση θα γίνει στη οδό Ζαχάρωφ;

Γιατί η διαμόρφωση είναι επικίνδυνη για τους πεζούς.
Γιατί η οδός Ζαχάρωφ σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη μόνο τα οχήματα και όχι τους πεζούς. Υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι ο δρόμος σχεδιάστηκε με προδιαγραφές για αυτοκίνητα και δεν υπήρχε χώρος για πεζούς. Και μάλιστα ενώ υπήρχαν προδιαγραφές και για χώρους κίνησης πεζών (ΦΕΚ#). Άλλα τώρα υπάρχουν οι ίδιες σχεδόν προδιαγραφές (ΦΕΚ 2621Β/2009).
Γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια και ούτε τα υπουργεία, ούτε ο Δήμος Αθηναίων προχώρησαν σε διορθώσεις.
Γιατί η περιοχή είναι κεντρική της Αθήνας και υπάρχει μεγάλη κίνηση πεζών.
Γιατί στο στενό και επικίνδυνο πεζοδρόμιο της οδού Ζαχάρωφ βρίσκεται η είσοδος δημόσιων υπηρεσιών, που δεν έχουν διαμορφώσει ή διεκδικήσει ένα ασφαλές πεζοδρόμιο.
Γιατί υπάρχουν δυνατότητες διαμόρφωσης όπως δηλώνει το έγγραφο του υπουργείου.
Γιατί στις πόλεις μας οι πεζοί κινδυνεύουν από τα αυτοκίνητα. Στον Δήμο Αθήνας.
Γιατί μετά από πολλά χρόνια μείωσης των νεκρών και των τραυματιών στην Ελλάδα, από το 2015 έχουμε πάλι αύξηση.
Γιατί όλα αυτά τα χρόνια, τα αρμόδια υπουργεία και οι δήμοι της χώρας μας δεν έχουν προχωρήσει σε εντοπισμό των ανεπαρκούς πλάτους και επικίνδυνων πεζοδρομίων, ώστε να τα προχωρήσουν σε βελτιώσεις μικρού κόστους αλλά μεγάλης σημασίας για την ζωή, την αρτιμέλεια και την άνεση των πολιτών.

Ποιες είναι οι απαιτούμενες διαστάσεις πεζοδρομίων

Στην Ελλάδα για τα πεζοδρόμια ισχύουν οι οδηγίες για τα ΑΜΕΑ. Αυτές εξυπηρετούν και τους υπόλοιπους πεζούς (ΥΑ 52907 ΥΠΕΚΑ/ ΦΕΚ 2621Β/31-12-2009) και μεταξύ άλλων προβλέπουν:
  • ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 2 μέτρα
  • ελεύθερο πλάτος 1,50 μέτρο (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
  • ελεύθερο ύψος 2,20 μέτρα (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
  • Μικρότερες επιφάνειες σε περίπτωση παλαιών ή προβληματικών διαμορφώσεων (αν και οι διεθνείς προδιαγραφές (ΟΟΑΣΑ) συνιστούν πλάτος πάνω από 1,80μ.). Θεωρούμε ότι το 1,50μ. ελεύθερο πλάτος διέλευσης μπορεί να είναι ικανοποιητικό ως παρέκκλιση για υπάρχοντα πεζοδρόμια που δεν έχουν μεγάλη κίνηση, όμως για πεζοδρόμια με εμπορική κίνηση θα πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερο.







Δηλαδή, τα αυτοκίνητα αυτοδικαίως δικαιούνται όλο το πλάτος του δρόμου. Αν ο δήμος θέλει να δώσει χώρο στους πεζούς, θα πρέπει να απαλλοτριώσει τις γειτονικές εκτάσεις ή να κόψει το πάρκο!»
 
Το λογικό θα ήταν οι δρόμοι να κατασκευάζονται εξαρχής με το νόμιμο χώρο για τους πεζούς, και ο υπόλοιπος χώρος να διατίθεται για τα άλλα οχήματα. Αν πρέπει να δοθεί περισσότερος χώρος στους οδηγούς, αυτό δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος του χώρου που έχουν για να κινηθούν όταν περπατούν.
__________________________________________

Ενημέρωση: Η δράση έγινε. Για ενημέρωση, δείτε την ανάρτηση του συλλόγου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου