Σελίδες

Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2018

Στo δρόμο με τις λεύκες (Νο 2)





Στο Σταθμό της Αγίας Μαρίνας, (στο Τριεθνές ) μεταξύ Αιγάλεω, Αγίας Βαρβάρας και Χαϊδάρι.
Η ανάβαση, από τον υπόγειο σταθμό του Μετρό οδηγεί στους τρεις δήμους.

Τα πεζοδρόμια προς Αιγάλεω και Αγία Βαρβάρα, σχετικά προσπελάσιμα και σε καλή κατάσταση.
Με τις χαρακτηριστικές “κίτρινες γραμμές” που ορίζουν τον οδηγό όδευσης τυφλών και απαγορεύεται να εμποδίζονται από οποιοδήποτε εμπόδιο, π.χ. τραπεζοκαθίσματα , πινακίδες, κάδους και οι απολήξεις τους στην απότμηση του πεζοδρομίου είναι ράμπες ΑμεΑ και υπάγονται στην απαγόρευση στάθμευσης σύμφωνα με τον πρόσφατο Ν. 4530/18 (άρθρο 29 παρ.1 εδαφ. β,ζ.)

Όποιος-α κατευθυνθεί προς Αιγάλεω ή Αγία Βαρβάρα, είναι τυχερός-ή, θα διαπιστώσει ότι υπάρχει πεζοδρόμιο με τις σχετικές προδιαγραφές προσβασιμότητας, ναι υπάρχουν στο “Σχεδιάζοντας για όλους”, του ΥΠΕΝ και δυνατότητα βάδισης σε ικανοποιητικό βαθμό.




Συνταγματάρχη Γιαννούλη, λίγο πριν τη Πλαταιών


‘Οποιος-α όμως κατευθυνθεί προς Χαϊδάρι, είναι άτυχος-η. Η προσβασιμότητα είναι άπιαστο όνειρο. Η οδική ασφάλεια, ανύπαρκτη, όπως παντού στη πόλη μας.

 Συνταγματάρχη Γιαννούλη, λίγο πριν τη Πλαταιών

Με το που βγαίνει από το Μετρό και περνά στο ελάχιστα εναπομείναν πεζοδρόμιο και μάλιστα δίπλα σε στάση λεωφορείου, θα διαπιστώσει ότι εμποδίζεται από καλαθάκια απορριμμάτων, φύτευση, στύλο ηλεκτροφωτισμού, περίπτερο και ιστός της ΔΕΗ , ακριβώς στην απότμηση.

Ο οδηγός όδευσης τυφλών δεν υπάρχει, καμία πρόνοια για πεζούς. Ελεύθερο ύψος όδευσης 2,20 μ. ελεύθερο πλάτος όδευσης 1,50 μ. Αυτά προβλέπονται στο κανονισμό κοινοχρήστων χώρων του δήμου μας (απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ΟΚΤ/2016 ) και από τη σχετική ΥΑ που εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλες τις περιπτώσεις ανάπλασης, επισκευής πεζοδρομίων στην ελληνική επικράτεια. Παράλληλα με την Ιερά Οδό, τον αρχαιότερο δρόμο, το πεζοδρόμιο μόνο για πεζούς δεν είναι.

Αν πάλι στρίψει δεξιά για Πλαταιών , εκεί τίθεται σε κίνδυνο πλέον η σωματική ακεραιότητα . Το πεζοδρόμιο δεν υφίσταται πολύ απλά. Το ξέρει και η δημοτική αρχή , διαβάστε μάλιστα τη σχετική απόφαση που το διαπιστώνει .

“Το υπάρχον πεζοδρόμιο, λόγω της ύπαρξης πολύ μεγάλων δένδρων που έχουν καταστρέψει την πλακόστρωση,δεν είναι πλέον βατό με συνέπεια ο κόσμος να διέρχεται με μεγάλη δυσκολία. Οι προβλεπόμενες εργασίες, ενδεικτικά, είναι :

  • Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου κατά 1,,50 μ
  • Διαμόρφωση παρτεριών και διαδρομών πρόσβασης
  • Δίκτυο ηλεκτροφωτισμού…

και θα υλοποιηθούν από τους εργαζόμενους στην αυτεπιστασία,, στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας.

Με την διαπλάτυνση του πεζοδρομίου κατά 1,,50 μ περίπου, καταργείται η σειρά στάθμευσης ΙΧ… αυτοκινήτων κατά μήκος και θα επιτρέπεται μόνον στην απέναντι πλευρά του δρόμου.

(Από το πρακτικό της 11ης/2017 Τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.Αρ. αποφάσεως : 127ΘΕΜΑ: . Λήψη απόφασης για την εκτέλεση έργου βελτίωσης Εισόδου της Πόλης στην οδό Πλαταιών.- (σχετ: 42/2017 Ε.Π.Ζ.). 12 Ιουνίου 2017″.)



Πέρασαν 17 μήνες, από την παραπάνω απόφαση, η κατάσταση είναι ίδια; χειρότερη; καλύτερη σίγουρα όχι. Εσείς πείτε ..Εσείς που είσαστε αναγκασμένοι να διασχίζετε πεζή τη διαδρομή από την έξοδο-είσοδο του Μετρό. Γιατί το Μετρό, έστω κι αν δεν έφτασε ποτέ στη πόλη μας , όπως στο Αιγάλεω και προσεχώς στην Αγία Βαρβάρα, με δύο σταθμούς ,είναι μια λύση οικονομική, με γρήγορη πρόσβαση στον προορισμό που υπάρχουν σταθμοί ή διευκολύνει με μετεπιβίβαση,καθαριότητα και πολιτισμένο περιβάλλον.



Και βέβαια για την “αυτεπιστασία” στην η οποία αναφέρεται η παραπάνω απόφαση, θα θέλαμε να δούμε μια αποτίμηση του έργου της, μια απολογιστική ετήσια έκθεση . O Προσωρινός Πίνακας Κατάταξης ανέργων, στο Πρόγραμμα «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένης και της κατάρτισης, σε Δήμους, Περιφέρειες και Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας», για 30.333 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης, του ΟΑΕΔ με κατάρτιση πινάκων για τους ωφελούμενους για 8 μήνες , αναρτήθηκε στις 10/9/2018,πόσοι θα εργαστούν στο Δήμο μας;


Η πόλη μας είναι αναπτυγμένη προς την αντίθετη πλευρά,κυρίως, προς Λ. Αθηνών. Το Άνω Δάσος , Το Δαφνί, η Αφαία, ο Σκαραμαγκάς είναι Χαϊδάρι, αλλά αποκομμένοι από το συγκοινωνιακό έργο, στερούνται των υπηρεσιών που δικαιούνται ισόνομα οι κάτοικοι . Εκεί θα εξυπηρετούσε το Μετρό και περιμένουμε να το δούμε.
To Μετρό δεν ήρθε ποτέ στη πόλη μας, η πόλη μας κατεβαίνει στο Μετρό, στην Αγία Μαρίνα. Χωρίς τακτικά δρομολόγια λεωφορείων και σύνδεση όλων των περιοχών και καταργημένη τη Δημοτική Συγκοινωνία.

“Το Μετρό είναι ένα έργο βιώσιμης ανάπτυξης καθώς συμβάλλει τόσο στην οικονομική ανάπτυξη, όσο όμως και στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος, τη βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας της ζωής, αλλά και στην ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού των πόλεων όπου κατασκευάζεται και λειτουργεί.”
Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος Αττικό Μετρό ΑΕ *

Ακόμα μια απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου, η οποία δεν έχει υλοποιηθεί. Απορίας άξιον, βέβαια, γιατί η αντιπολίτευση δεν επιμένει στην υλοποίηση ή δεν υπενθυμίζει στη δημοτική αρχή ότι είναι σοβαρή διοικητική παράβαση καθήκοντος η μη εφαρμογή των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Δεν έχουμε λεωφορεία, δεν έχουμε πεζοδρόμια, δεν έχουμε δρόμους, δεν έχουμε Μετρό .

Τι έχουμε; αποφάσεις …μείναμε στα χαρτιά και στα λόγια ..

Στη συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου της 22ας Ιανουαρίου του 2104 , ο τότε επικεφαλής τής Λαϊκής Συσπείρωσης, Μιχάλης Σελέκος, και σημερινός πέραν των τεσσάρων ετών δήμαρχος,καυτηρίασε την κατάσταση, λέγοντας πως εργαζόμενοι και
συνταξιούχοι, που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες, βρίσκονται κυριολεκτικά σε ένα χάλι. Όπως είπε, πρόκειται για ανθρώπους που τις έχουν πραγματικά ανάγκη, επειδή δεν
έχουν αυτοκίνητο ή οικονομικά μέσα. «Να πάρουμε πρωτοβουλίες, γιατί το πρόβλημα δεν μπορεί να διαιωνίζεται. Τι ενέργειες κάνουμε για όσα αποφασίζουμε εδώ;», αναρωτήθηκε.

Κι εμείς το ίδιο αναρωτιόμαστε …


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου