Σελίδες

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021

Στο κέντρο της Αθήνας το φετινό Ράλι Ακρόπολις

Αυτό το κράτος,

που φαίνεται να αδιαφορεί για τις ζωές που χάνονται στους δρόμους μας,

 

που ποτέ δεν έχει κινήσει κάποιο αποτελεσματικό πρόγραμμα ή έστω μια διαφημιστική εκστρατεία για τη μείωση των τροχαίων,

που την οδική ασφάλεια τη θυμάται μόνο σε εξαγγελίες,

που δεν έχει φροντίσει να υπάρχει χώρος να κινηθούν με ασφάλεια πεζοί και ΑμεΑ,

που ακόμη δυσκολεύεται να θεωρήσει το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης και να του εξασφαλίσει τις απαραίτητες υποδομές,

που δεν έχει καν μια επίσημη ιστοσελίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα (έστω και σκέτη μετάφραση της σελίδας της ΕΕ),

που και φέτος τα υπουργεία του δεν έχουν οργανώσει τίποτα για την εβδομάδα ΒιώσιμηςΚινητικότητας,

ε, αυτό ακριβώς το κράτος βρίσκει τρόπο να τιμήσει την ταχύτητα (πρώτο αίτιο τροχαίων) και τον κυρίαρχο των ελληνικών δρόμων, το αυτοκίνητο, κλείνοντας όλο το κέντρο της Αθήνας για χάρη του. 

Μιλάμε φυσικά για το Ράλι Ακρόπολις, που  φέτος θα περιλαμβάνει μία διαδρομή στο κέντρο της πρωτεύουσας με μήκος περίπου 1 χιλιόμετρο, όπως φαίνεται στον παρακάτω χάρτη.


Για χάρη του ασφαλτοστρώθηκε το κέντρο με ιδιαίτερη προσοχή, ενώ θα ισχύσουν μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας ανάλογα με το αγωνιστικό πρόγραμμα.

Και, ενώ προβλέπεται σούπερ μποτιλιάρισμα για γερά νεύρα, είμαι περίεργη να δω τι θα πουν οι οδηγοί που έβριζαν και καταριόταν όταν είχε μια από εκείνες τις παλιές και ξεχασμένες "μέρες χωρίς αυτοκίνητο".

Στο μεταξύ, είναι βέβαιο πως οι αγώνες θα μεταδοθούν από τα ΜΜΕ, χωρίς καμία προειδοποίηση έστω και σαν αυτή στα πακέτα των τσιγάρων. Αναμφίβολα πολλά νέα παιδιά θα επηρεαστούν και θα βγουν αύριο στους δρόμους προσπαθώντας να οδηγήσουν σαν οδηγοί αγώνων, με τραγικά αποτελέσματα. Την ώρα που οι περισσότερες χώρες υιοθετούν δραστικούς περιορισμούς ταχυτήτων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη μείωση των τροχαίων, εμείς υποδεχόμαστε πανηγυρικά (για να μην πω προωθούμε) το βασικό αίτιο για τον αποδεκατισμό της νεολαίας μας. 

Δεν είμαστε ενάντια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θα θέλαμε όμως, ιδανικά, όσοι πόροι και προβολή δίνονται σε αυτόν, άλλοι τόσοι να να κατευθύνονται, κατά προτεραιότητα και  συστηματικά, για την πρόληψη των τροχαίων, χρηματοδοτώντας μέτρα όπως τα παρακάτω:

  • βελτίωση των οδικών υποδομών
  • μέσα και προσωπικό για τον έλεγχο της ταχύτητας και των επικίνδυνων παραβάσεων του ΚΟΚ,
  • σωστή εκπαίδευση των οδηγών
  • επανεκπαίδευση των παραβατών και
  • μια σωστά μελετημένη διαφημιστική εκστρατεία (όπως της Αυστραλιανής TAC) με σκοπό την αποτροπή επικίνδυνων οδικών συμπεριφορών.

 

____________________

Πηγές εικόνων:
Συμμετέχοντες στη σκιά της Ακρόπολης
Χάρτης κεντρικής διαδρομής

2 σχόλια:

  1. Κακό παράδειγμα δεν είναι ένας αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (που παρεμπιπτόντως τα μέτρα προστασίας οδηγών-θεατών είναι απλά εντυπωσιακά για όποιον ασχολείται) αλλά ταινίες του κ@λου όπως τα Fast and furious που έχουν αυτοκίνητα να πετάνε κυριολεκτικά και μεταφορικά μέσα σε πλατείες και λεωφόρους και τα βλέπουν εκατομμύρια θεατές σε σινεμά, Netflix κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άδικο δεν έχετε, αλλά αφού ήδη υπάρχουν αυτές οι ταινίες, δεν χρειάζεται να αφιερώσουμε τόσους πόρους και προσοχή στην ταχύτητα. Οι άνθρωποι είναι μιμητικά όντα και πράγματι, αντιγράφουν ό,τι βλέπουν χωρίς πολλή σκέψη.
      Θα ήθελα να δω όλους αυτούς τους πόρους να επενδύονται για να ακουστεί η άλλη πλευρά, αυτή που προωθεί τη νηφάλια οδήγηση.
      Ή, για να γίνει ένα ποδηλατικό ράλι, αντίστοιχο του Tour de France. Αυτό δεν θα έβαζε την Ελλάδα στο προσκήνιο; Δε θα ήταν καλή προβολή της χώρας μας; Ενώ από την προβολή στα ΜΜΜ, πολλά παιδιά θα κολλούσαν τη "λόξα" της ποδηλασίας (σαφώς πιο υγιεινό σπορ από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό).

      Διαγραφή