Σελίδες

Παρασκευή 20 Απριλίου 2018

Πεζοί και ΑμεΑ ζητούν ποδηλατόδρομους; Γιατί;

Συχνά μας ρωτούν τι σχέση έχουν οι πεζοί και οι ανάπηροι, με τους ποδηλάτες.
Στο κάτω-κάτω εμείς πάμε με τα πόδια, ενώ αυτοί έχουν όχημα, σωστά;

Λάθος!

Όπου περνά το ποδήλατο, ανοίγει δρόμο και για όλους τους υπόλοιπους.
 



Όπου υπάρχει ποδηλατική υποδομή (φαρδιές κι ελεύθερες λωρίδες, με ράμπες) μπορούν να κινηθούν και γονείς με καροτσάκια, και ΑμεΑ, και η γιαγιά με το καρότσι της λαϊκής, και ο νεαρός με το σκέητ και το ζευγαράκι αγκαλιασμένο.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως κάθε ποδήλατο σημαίνει ένα αυτοκίνητο λιγότερο στο δρόμο, μικρότερη πίεση για παρκάρισμα στις στριμωγμένες πόλεις μας (συνεπώς λιγότερα αυτοκίνητα σε πεζοδρόμια και διαβάσεις).
Επίσης, κάθε ποδήλατο σημαίνει λιγότερο καυσαέριο, λιγότερος θόρυβος, περισσότερος ελεύθερος χώρος.

Με τόσα θετικά για όλους, πώς να μην υποστηρίζουμε την ποδηλασία;

_______________
Σημ: Οι φωτογραφίες είναι της Αναστασίας Μ., στα Γιάννενα, δίπλα στη λίμνη.

4 σχόλια:

  1. Οι ποδηλάτες πρέπει να σταματάνε στα φανάρια όταν περνάνε οι πεζοί. Άρα δεν είναι ότι υπάρχει τυφή υποστήριξη των ποδηλάτων. Εδώ στην Πάρμα (Ιταλία) που βρίσκομαι υπάρχει μια καλή συνύπαρξη γιατί υπάρχει σεβασμός από την μεριά των ποδηλατών στους πεζόδρομους και στις διαβάσεις (πάντα σταματούν). Σε κάποιες περιοχές το πεζοδρόμιο έχει μια λωρίδα για τους πεζούς και μια για τα ποδήλατα. Αλλά όχι πάντα. Πρέπει ο/η ποδηλάτης/ισσα να προσέχουν όταν μπαίνουν σε χώρους πεζών. Δημήτρης Χρυσαφίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα φυσικά! Ο σεβασμός όλων προς όλους θα έπρεπε να είναι αυτονόητος. Δυστυχώς, δεν είναι...

      Διαγραφή
  2. Ας μην τα μπερδεύουμε,άλλο ποδηλατόδρομος και άλλο πεζόδρομος γιατι αν ο ποδηλατόδρομος εχει τόσο κόσμο και αναγκάζεται καθε τοσο ο ποδηλατης να σταματάει τοτε θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει το δρόμο με τα αλλα οχήματα.Η μονη λύση να υπάρχει αλλος χωρος για ποδήλατα και αλλος χωρος για τους υπολοίπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σας, ως ένα βαθμό. Πεζοί και ποδηλάτες καταφέρνουν να συνυπάρχουν σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Οπωσδήποτε η ύπαρξη μεγάλου αριθμού ατόμων επιβάλλει το διαχωρισμό των υποδομών.
      Αλλά, ώσπου να φτάσουμε ως εκεί, ας αρχίσουμε από μια λωρίδα, όχι δυο.
      Ας ξεκινήσουμε με ένα 50% πριν φτάσουμε στο 100%

      Διαγραφή