Σελίδες

Τετάρτη 12 Μαΐου 2021

Η ηχηρή απουσία

Σε μία εβδομάδα περίπου τιμάται σ’ όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας. Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η δεύτερη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια

 

Μπορεί να μην οφείλονται σε ιό, αλλά τα τροχαία αποδεκατίζουν τον πληθυσμό, με προτίμηση στις μικρές και παραγωγικότερες ηλικίες. Με τον τρόπο τους, αποτελούν μια άλλη πανδημία, από την οποία ο ΟΗΕ, η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας και πολλά κράτη σ’ όλον τον κόσμο προσπαθούν να προστατέψουν τους πολίτες.

Και η δική μας χώρα; Τι κάνει; 

Μια αναζήτηση στο δίκτυο είναι αποκαλυπτική: στην προσπάθεια να σωθούν ανθρώπινες ζωές ο ελληνικός κρατικός μηχανισμός βοά διά της απουσίας του. Στην Ελλάδα, αναζητήσεις για την Δεκαετία ή την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας βρίσκουν μόνο πρωτοβουλίες συλλόγων, ομάδων πολιτών και ασφαλιστικών εταιρειών.

Πού είναι η κρατική σελίδα με μεταφρασμένες τις αποφάσεις και τις οδηγίες του ΟΗΕ, με συνδέσμους σε φορείς και ΟΤΑ, με λίστα δράσεων σε όλη τη χώρα, με υλικό για σχολεία και φορείς, με προτροπή για τη συμμετοχή όλων;
Πού είναι οι διαφημίσεις στην τηλεόραση για την ενημέρωση του κοινού;
Πού είναι το στρατηγικό σχέδιο δράσης για την αποτροπή περισσότερων θανάτων;
Δεν σκοτώνει μόνο ο κορωνοϊός, δεν στέλνει μόνο αυτός ανθρώπους στις ΜΕΘ.

Και να μην ακούσω καμία δικαιολογία ότι το Υπουργείο Υγείας είναι αυτόν τον καιρό πολύ απασχολημένο με την πανδημία. 

  • Ήταν άραγε τόσο απασχολημένο κι όλα τα προηγούμενα χρόνια;
  • Ήταν τόσο απασχολημένο τη δεκαετία του 1980, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση έστειλε οδηγίες για την δημιουργία πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής και τη διδασκαλία της, ως μάθημα, στα σχολεία;
  • Ήταν τόσο απασχολημένο τη δεκαετία του 1990, όταν στη Β. Ευρώπη ξεκίνησε να εφαρμόζεται το Όραμα Μηδέν (=μηδέν θάνατοι από τροχαία).
  • Ήταν απασχολημένο όταν ο ΟΗΕ πήρε την απόφαση για τη θέσπιση της Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας; 
  • Ήταν απασχολημένο το 2007, όταν τιμήθηκε για πρώτη φορά; 
  • Ήταν τόσο απασχολημένο και όλες τις επόμενες χρονιές;
  • Ήταν απασχολημένο το 2011, όταν ξεκίνησε η πρώτη Δεκαετία Δράσης για την ΟδικήΑσφάλεια;

Πρέπει να παραδεχτούμε πως, αν και τα δύο αρμόδια υπουργεία, Υγείας και Μεταφορών, δεν συμμετέχουν στην Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, τουλάχιστον το Υπουργείο Μεταφορών προέβη, τον Φεβρουάριο, σε ανακοίνωση για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια. Αυτή θα βασιστεί στο νέο Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια το οποίο εκπονήθηκε από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Όλοι ελπίζουμε πως θα εφαρμοστεί περισσότερο από το προηγούμενο και πως θα φέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Η δεύτερη δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια, 2021-2030 έχει ξεκινήσει. Η χώρα μας συμμετέχει και η ομάδα μας θα βοηθήσει με κάθε τρόπο.

Προς το παρόν, θα περιοριστούμε να επαναλάβουμε πως τα τροχαία μπορούν να προληφθούν, αρκεί να υπάρχει θέληση γι αυτό. Κάθε μέρα χάνονται δύο νέοι άνθρωποι. Αυτό πρέπει να πάψει. Κάθε μέρα καθυστέρησης μετριέται σε ζωές.
Μπορούμε να προλάβουμε και να ξεπεράσουμε τους στόχους του ΟΗΕ, κάνοντας τη χώρα μας παράδειγμα προς μίμηση.
Μη κουνάτε το κεφάλι με απαισιοδοξία. Γίνεται, αρκεί να το θέσουμε ως προτεραιότητα. Οι Έλληνες έχουμε αποδείξει πάμπολλες φορές ότι μπορούμε να κάνουμε θαύματα όταν το θελήσουμε. Δεν είναι η ικανότητα που μας λείπει...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου