Σελίδες

Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

Η διδασκαλία της Οδικής Ασφάλειας

Σε ηλικία 7 ετών, το πρώτο μου παιδί έκανε μάθημα οδικής ασφάλειας. Είχε γίνει υπό μορφή παιχνιδιού και ήταν γεμάτος ενθουσιασμό. Αμέσως μόλις βγήκαμε από το σχολείο άρχισε τις παρατηρήσεις. «Μαμά, πρέπει να πηγαίνουμε από το πεζοδρόμιο» «Μαμά πρέπει να περάσουμε από τη διάβαση» «Μαμά έχουμε προτεραιότητα, πρέπει να σταματήσουν οι οδηγοί». Βέβαια, το πεζοδρόμιο δεν είχε χώρο να περάσουμε, διάβαση σ' όλο το δρόμο για το σχολείο υπήρχε μόνο μία (κι αυτή κλεισμένη από παρκαρισμένα) ενώ οι οδηγοί δεν είχαν καμιά διάθεση να σταματήσουν επειδή απλά είχαμε προτεραιότητα. Δεν μπορώ να σας περιγράψω τη σύγχυση και την απογοήτευσή του. Είχε μόλις μάθει κάτι καινούριο και πάνω που ήταν έτοιμος να το εφαρμόσει, ο ενθουσιασμός του συντρίφτηκε στα βράχια της ελληνικής πραγματικότητας. 


 

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Επιδοτώντας τους ασυνείδητους

Όλοι ξέρουμε πως όταν παρκάρεις παράνομα η πιθανότητα να λάβεις κλήση είναι πολύ μικρή. Όμως, όταν το σύστημα αποφεύγει να τιμωρήσει αυτόν που παρκάρει παράνομα, ουσιαστικά επιβραβεύει την παρανομία.
Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο ασυνείδητος που πάρκαρε στην ράμπα ή τη στροφή ή τη στάση λεωφορείου επιδοτείται με δωρεάν θέση στάθμευσης. Και, εκτός από τη δωρεάν θέση, έχει κερδίσει τον χρόνο που θα έχανε ψάχνοντας να παρκάρει. Γιατί να μην το ξανακάνει; 

 

Ποιο πεζοδρόμιο;

Οι πεζοί στην Ελλάδα κινούνται σε αυτό που ο νομοθέτης ονομάζει "πρασιά" και ανήκει στα παρακείμενα κτίρια. Το πεζοδρόμιο δεν δημιουργήθηκε ποτέ, γιατί ο χώρος που κανονικά του ανήκε διατίθεται για την παράλληλη στάθμευση. 

Σάββατο 3 Ιουνίου 2023

Αγανάκτηση

Έχουμε φτιάξει ένα σύστημα στο οποίο τα παιδιά πρέπει να είναι πιο προσεκτικά από τους ενήλικες γιατί αν κάνουν λάθος πληρώνουν με τη ζωή τους.