+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019

Οι δήμαρχοι-μάγοι που εξαφανίζουν πεζοδρόμια ως νέοι "David Copperfield" - το παράδειγμα του Δήμου Χαϊδαρίου

Υπάρχει ένας άτυπος κανόνας. Κανένας «μάγος» δεν αποκαλύπτει τα μυστικά του, ποτέ.

IMG_20190202_074155

Τι κάνεις όμως στη περίπτωση που ένας δικαστής ζητάει την αλήθεια για ένα «μαγικό κόλπο» , κατά τη διάρκεια του οποίου τραυματίσθηκε ένας πολίτης;

Μαγικά κόλπα υπάρχουν, μαγεία όχι

Αυτό έκανε λοιπόν και ο διάσημος «μάγος» David Copperfield, όταν κλήθηκε από τον δικαστή στο Las Vegas  και απεκάλυψε πώς κάνει το συγκεκριμένο «μαγικό». Και αποκαλύφθηκε ότι στο κόλπο εξαφάνισης των θεατών, που επί χρόνια παρουσίαζε δεν ήταν παρά μόνο μια ψευδαίσθηση , αφού οδηγούντο οι επιλεγμένοι θεατές μέσα από ένα σκοτεινό διάδρομο, κάτω από την αίθουσα και έτσι εμφανίζονταν «μαγικά» στην πίσω πλευρά της αίθουσας. «Μαγεία» λοιπόν δεν υπάρχει.

Μαγική  εξαφάνιση πεζοδρομίων

Στην πατρίδα μας όμως, υπάρχει η νομοθεσία. Κάνει «μαγικά» λοιπόν και εξαφανίζει πεζοδρόμια μέσω της παραχώρησης για τραπεζοκαθίσματα, κατάληψη κοινοχρήστου χώρου με το αζημίωτο (τέλη λέγονται κι ο νόμος είναι ο 1080/80):
«Σε κάθε κατάστημα παραχωρείται σύμφωνα με το Νόμο, χώρος της πλατείας που αντιστοιχεί στο 70% της πρόσοψης ή της προβολής του. Το υπόλοιπο 30% διατίθεται στα ίδια καταστήματα εάν κατά την κρίση του Δημάρχου δεν παρεμποδίζεται με τον τρόπο αυτό ουσιωδώς η ελεύθερη χρήση του Κ.Χ. ( άρθρο 3 του Ν1080/80 )» .
Καμία Μαγεία και μόνο «Μαγικό κόλπο» όσον αφορά  την εξαφάνιση των πεζοδρομίων. Το παράδειγμα που θα χρησιμοποιήσω για να  αποδείξω το μαγικό κόλπο, αφορά  τη Λεωφόρο Αθηνών, στο Δήμο Χαϊδαρίου. Γιατί υπήρχαν και υπάρχουν πλατιά πεζοδρόμια κατά μήκος της λεωφόρου. Κάποιοι όμως τα εξαφανίζουν, με το κόλπο της παραχώρησης «κατά τη κρίση του Δημάρχου». Μεταφέρουν εκεί την επαγγελματική τους δραστηριότητα, κατάληψη κοινοχρήστου χώρου, λέγεται. Εδώ έρχεται όμως η νομοθεσία για Αμεα και συγκεκριμένα η 52907/2009 , επιβάλλει ως ελάχιστο το 1,50 μέτρο ελεύθερο από οτιδήποτε εμπόδιο σταθερό ή κινητό, που είναι ΚΥΑ μεν αλλά εφαρμόζεται ανεξαιρέτως για όλες τις διαμορφώσεις και επεμβάσεις στον κοινόχρηστο χώρο.  Και βάσει των παραπάνω έχει ψηφιστεί και ο κανονισμός κοινοχρήστων χώρων του Δήμου Χαϊδαρίου. Για την οδική ασφάλεια φροντίζει η ΚΥΑ, αλλά ο δήμαρχος αδιαφορεί πλήρως για χιλιάδες οδηγούς και πεζούς, που ημερησίως διέρχονται τη λεωφόρο.
Και αφού αναγκάστηκε «για τα μάτια του Κόσμου» να εκδώσει τη κανονιστική πράξη ο Δήμος Χαϊδαρίου, τώρα πρέπει να βρει τρόπο να μην εφαρμοσθεί.  Δεύτερο μαγικό κόλπο λοιπόν, το άρθρο 17 του εν λόγω κανονισμού, που προϋποθέτει ορισμό συγκεκριμένων υπαλλήλων, επιτροπή παρακολούθησης, για τον έλεγχο των αδειών κατάληψης που εκδίδει ο Δήμος. Η καλύτερα η μη εφαρμογή του επίμαχου άρθρου, διότι ακόμα να ορισθεί η επιτροπή παρακολούθησης και εφαρμογής του Κανονισμού. Οπότε το μαγικό έγινε, κανένας δεν ελέγχει αφού ο δήμαρχος δεν ορίζει επιτροπή, ορίζει όμως κατά τη κρίση του, τα πεζοδρόμια εξαφανίζει.
 Ο μάγος Δήμαρχος ΟΡΙΖΕΙ , και το πεζοδρόμιο ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ .Και εμείς οι ψηφοφόροι είχαμε επιλέξει τον λαϊκό αγωνιστή που δίνει μάχες για τον λαό, τώρα βλέπουμε  ο αγωνιστής  να κοιτά για τα συμφέροντα της επαγγελματικής δραστηριότητας, της ελίτ, ενώ  οι υπόλοιποι  κινδυνεύουμε. Για το κοινόχρηστο χώρο που ανήκει στο Δήμο, δηλαδή σε όλους μας. Ο  Συνήγορος του Πολίτη, έχει πορίσματα πολλά, όποιος ενδιαφέρεται για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης του αλλά και της οδικής ασφάλειας ξέρει τι ισχύει,  έχει  όλα τα εργαλεία για να προστατεύσει τους δημότες από επαγγελματική  εκμετάλλευση και από ιδιώτες που νομίζουν ότι είναι δικό τους ο χώρος μπροστά από τις επιχειρήσεις τους. ‘Όχι κυρίες και κύριοι, ο κοινόχρηστος χώρος είναι αυτό που λέει, για κοινή χρήση. Ο δήμος οφείλει να  διαφυλάξει το χώρο του για την οδική ασφάλεια και την ισότιμη πρόσβαση όλων.

Τι ισχύει για τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και κοινή εμπορική δραστηριότητα

Υπάρχουν δύο τρόποι, λοιπόν να εξαφανιστούν τα πεζοδρόμια, για τα πεζοδρόμια που υφίστανται  και μάλιστα  είναι επαρκούς όδευσης , άνω του ελάχιστου 1,50 μέτρου, όπως στη Λεωφόρο Αθηνών.
Πεζοδρόμια που οι παρόδιες επιχειρήσεις τα χρησιμοποιούν για την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Αποθέτουν όλοι οι επαγγελματίες τη πραμάτεια τους : αυτοκίνητα, γλάστρες, μηχανάκια, λάστιχα, μπαταρίες, έπιπλα, κλπ. Τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων  μεταφέρουν και τις εργασίες τους στο πεζοδρόμιο. Η μεγαλύτερη κατάληψη  βέβαια γίνεται απο τις  αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, λόγω του όγκου των οχημάτων.. Η νομοθεσία για τις συγκεκριμένες δραστηριότητες προβλέπει χώρους στάθμευσης για τους εργαζόμενους στο κτίριο. Λογίζεται δε ως μια ¨κοινή εμπορική δραστηριότητα». Άρα τα εμπορεύματα πρέπει να φυλάσσσονται εντός του κτιρίου, ότι βρίσκεται στο πεζοδρόμιο πρέπει να έχει την άδεια του οικείου Δήμου.
Για τις παραπάνω δραστηριότητες , λοιπόν εφαρμόζεται ο Κώδικας Πολεοδομικής Νομοθεσίας, όλα είναι στο Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη *
 Στις επιχειρήσεις πώλησης αυτοκινήτων δεν υπάρχει καμία νομοθετική πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης των αυτοκινήτων που εμπορεύονται εντός των επιχειρήσεων αυτών ή σε μισθωμένους γειτονικούς χώρους. Το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών (μάντρες). Ισχύει ότι προβλέπει ο ΓΟΚ και ο ΚΟΚ.


η επιχείρηση
Λεωφόρος Αθηνών: καμία επιχείρηση δεν υπάρχει εκεί, στάση λεωφορείου μερικά μέτρα από Γ. Παπανδρέου, αλλά επαγγελματική κατάληψη έχει «εξαφανίσει» πλήρως το πεζοδρόμιο.


 Στα συνεργεία αυτοκινήτων, το άρθρο 2 παρ. 2 του ΠΔ 78/1998 (ΦΕΚΑ-34) ορίζει: «Σε συνεργεία μπροστά από τα οποία και εσωτερικά του πεζοδρομίου υπάρχει ιδιωτικός χώρος, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη στάθμευση των οχημάτων, απαγορεύεται η εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας σε αυτόν, εφόσον προκαλείται όχληση των περιοίκων. Επίσης απαγορεύεται η στάθμευση στο πεζοδρόμιο και κάθε επισκευή οχημάτων επάνω στο πεζοδρόμιο ή στο κατάστρωμα του δρόμου». Οι Πρότυπες Περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, 2013 επιβάλλουν απαγόρευση για όλες τις περιπτώσεις εναπόθεσης αποβλήτων της επαγγελματικής δραστηριότητας τους, όπως ακόμα και η στάθμευση αλλά και η διεξαγωγή , μεταφορά της επαγγελματικής δραστηριότητας τους στο κοινόχρηστο χώρο**.
Η παρακάτω φωτό από το steet view (google map) του 2014,στη λεωφόρο ακριβώς στη στάση, αποδεικνύει ότι η επαγγελματική κατάληψη υφίσταται με την άδεια ή την ανοχή  της  σημερινής δημοτικής αρχής.

λ. αθηνων 2014

Ο Κανονισμός Κοινοχρήστων Χώρων,*** στο Δήμο Χαϊδαρίου που ορίζει ότι έχει ισχύ νόμου. Επιβάλλει δε ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών , το 1,50 μέτρο. Κατά λέξη αναφέρει  ¨»Γνωρίζουμε ότι η κρατική νομοθεσία που διέπει τον κανονισμό είναι βαθιά αντιδραστική,βάζει σε προτεραιότητα την εμπορική εκμετάλλευση, το κέρδος από την αξιοποίηση των χώρων και όχι την ίδια τη ζωή των πολιτών, τις συνθήκες διαβίωσης του λαού μας» . Στο άρθρο 10 παρ. 1(β) Πεζοδρόμια
  1. Σε πεζοδρόμια πλάτους μικρότερο του 1,5 μέτρου (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου), δεν δίνεται καμιά  άδεια κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.
  2. Σε πεζοδρόμια πλάτους μεγαλύτερου του 1,5 μέτρου μέτρων (του κρασπέδου μη συνυπολογιζόμενου), δύνατα να δοθεί άδεια κατάληψης όλου του υπόλοιπου κοινόχρηστου χώρου.

Κάπως έτσι λοιπόν τακτοποιούνται μαγικά όλα τα θέματα

Ο  Δήμαρχος καταγγέλει μεν το Νόμο (τον 1080/80) που παραδίδει στην  επαγγελματική εκμετάλλευση το κοινόχρηστο χώρο, καταρτά και ορίζει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και υπέρ των δημοτών την απρόσκοπτη πρόσβαση αλλά στο τέλος κάνει αυτό που καταγγέλει. ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟΦΥΛΑΞ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΤΥΦΥΛΑΞ και στο τέλος Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ, ορίζει  την επαγγελματική κατάληψη, τον πεζό, το ΑμεΑ, τους γονιούς με καροτσάκι μόνο εμποδίζει και περιορίζει. Τα πεζοδρόμια έχει εξαφανίσει.
Στη Λεωφόρο Αθηνών, στη στάση. νούμερο 310 , δεν υπάρχει κάποια προβολή καταστήματος ή αντιπροσωπείας αυτοκινήτων, το πεζοδρόμιο όμως είναι μόνιμα κατειλημμένο από οχήματα χωρίς πινακίδες. Αυτοκίνητα «του κουτιού», επιβατικά  και μικρά φορτηγά, όλα από την ίδια μάρκα. Καταλαμβάνουν ακόμα και τη δεξιά λωρίδα και δεν αφήνουν καθόλου χώρο διέλευσης για τους πεζούς. Κανένας από το δήμο και το ΑΤ Χαϊδαρίου δεν βλέπει, πως ο συγκεκριμένος επαγγελματίας έχει επεκταθεί, πολλά μέτρα από την επιχείρησή του μακριά και παραβαίνει όλους του νόμους και εγκυκλίους. Θέτει σε κίνδυνο, όλους τους διερχομένους, όχι μόνο τους πεζούς που τους αναγκάζει να περπατούν στη Λεωφόρο, αλλά και τους οδηγούς.



IMG_20190216_074534
Λεωφόρος Αθηνών λίγο πριν την Γ. Παπανδρέου , μόνιμη στάθμευση και κατάληψη πεζοδρομίου, ποιος είναι ο-η ευνοούμενος-η επαγγελματίας;
Ανάμεσα σε δύο καταστήματα με μεγάλη συνάθροιση κοινού, πάνω στη λεωφόρο, μερικά μέτρα από τη διασταύρωση με Γ. Παπανδρέου, για χρόνια σταθμευμένο πάνω στο πεζοδρόμιο όχημα φορτηγό άνω των 3,5 τόνων , που απαγορεύει ο ΚΟΚ στον αστικό ιστό. Δίπλα του όχημα  χωρίς πινακίδες, εμφανέστατα εγκαταλελειμμένο. Κανένας δεν βλέπει κι εδώ, τη παράβαση νόμων.
Σε αυτήν τη διασταύρωση της Γ. Παπανδρέου, όπου όλοι καταλαμβάνουν τη παραμικρή σπιθαμή ελεύθερου χώρου, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για πεζούς, αυτός είναι ο λόγος που  δεν χρειάζεται εδώ πεζογέφυρα. Τα φανάρια που ανοίγουν ταυτόχρονα, μόνο σε αυτό το σημείο της λεωφόρου, δεν είναι επικίνδυνα για κανένα. όλα είναι μαγικά ασφαλή. Δεν κινδυνεύει κανένας εδώ, οπότε ας κάνει ο καθένας ότι τον εξυπηρετεί, η δημοτική αρχή μόνο να φτιάξει πεζογέφυρα μέσα στο Παλατάκι, αυτό αρκεί. Και στη Σατωβριάνδου, ναι και εκεί κινδυνεύουν οι πεζοί, τώρα που έχει κλείσει το πεζοδρόμιο στη στάση του λεωφορείου για τη στήριξη, όχι δεν κινδυνεύουμε τώρα. Πριν κινδυνεύαμε, τώρα έχει αναλάβει η εταιρεία, μας φυλά αποκλείοντας το πεζοδρόμιο και τη λωρίδα τη δεξιά με τα μηχανήματα έργου.
Κανένας δεν βλέπει την δημιουργία διευκόλυνσης για τα οχήματα, σε συγκεκριμένα σημεία οι παρόδιοι επαγγελματίες  έχουν φτιάξει ράμπες  με αποτέλεσμα η  εξαφάνιση κάτω από το μπετόν των φρεατίων των ομβρίων υδάτων. Ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου που καυχιέται για αντιπλημμυρικά έργα(!) τι έχει να μας πει; Που πάνε τα νερά της βροχής τώρα με τα έντονα καιρικά φαινόμενα; Πως διοχετεύονται τα νερά της βροχής, απέναντι από το Δημαρχείο, επί της λεωφόρου, αφού έχουν εξαφανίσει οι ράμπες,  τα φρεάτια ομβρίων.

πασπαλιαρης 2014

Κανένας δεν βλέπει τη βρωμιά και αθλιότητα που σηματοδοτούν την εγκατάλειψη και αδιαφορία όλων των υπευθύνων για τους κατοίκους και τη πόλη.
Κανένας και από τους υποψηφίους που σαν δημότες δεν έβλεπαν τίποτα.
Τώρα ζητούν της ψήφο μας, θέλουν να μας σώσουν, να δημιουργήσουν μια πόλη ασφαλή και όμορφη, έτσι «μαγικά».
Κανένας δεν υπέβαλλε μια ένσταση , μια διαμαρτυρία για τους χώρους που ανήκουν σε όλους μας αλλά έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες-επαγγελματίες-γνωστούς των αρμοδίων που ψηφίσαμε στις προηγούμενες εκλογές, κι αυτοί να μας σώσουν ήθελαν τότε. Μετά δεν μας ξέρουν, ψηφίζουν  κάθε χρόνο για τα τέλη την ίδια απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο, που αφήνει μόνο 0,60 εκατοστά πεζοδρόμιο για τους πεζούς και όπως ξέρουμε ούτε αυτό τηρείται στην πράξη.

Και για να δούμε έχουμε τουλάχιστον έσοδα, αφού τα πεζοδρόμια και οι πλατείες και οι πεζόδρομοι  έχουν καταληφθεί έχουμε τουλάχιστον πληρωθεί;

ΟΧΙ , ούτε έσοδα δεν έχουμε. Από τα 282.064,96 το 2015 στον προϋπολογισμό στον κωδικό 0461 μέχρι το 2019 που προϋπολογίσθηκαν 166.900,23 ευρώ . Τα έσοδα βαίνουν μειούμενα. Λιγότερα κατά  115.000 ευρώ τα έσοδα που έχουν προϋπολογισθεί μέσα σε τέσσερα χρόνια, ακόμα λιγότερα έχουν εισπραχθεί. Ο κοινόχρηστος χώρος έχει εξαφανισθεί με την «άδεια» των αρμοδίων. Από την παράνομη στάθμευση των οδηγών μέχρι όλα τα παραπάνω, το ¨μαγικό κόλπο¨είναι ένα, η συνθήκη σιωπηρή μεταξύ δημότη και δημοτικών αρχών. «Δεν σε ενοχλώ δημότη ότι κι αν κάνεις και εσύ δεν διαμαρτύρεσαι γι’ αυτά που παρανόμως συντηρώ-τα μεγαλύτερα και  μόνιμα εμπόδια- που δεν ελέγχω ως οφείλω  και δεν εισπράττω καν."

"Κοίτα τη δουλειά σου χωριάτη,  όπως έγραφε και στο "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται" ο Νίκος Καζαντζάκης.Πρόσεχε δημότη, αν τυχόν και διαμαρτυρηθείς όλο και κάτι παράνομο θα΄χεις κάνει, όλο και κάποια ιστοριούλα σου θα βρώ,   σκασμός λοιπόν».

Μόνο που για να πάμε στη δουλειά μας, στο σχολείο μας, στο γιατρό μας, στη βόλτα μας, πρέπει να υπάρχει οδική ασφάλεια. Ασφάλεια στο δρόμο και μέρος του δρόμου είναι και τα πεζοδρόμια.
 Και όλοι-ες είμαστε πεζοί.
Το πλέον τραγελαφικό είναι στο κωδικό 0441 για Τέλος Ακίνητης Περιουσίας π.χ. το 2019 προϋπολογίζει ο Δήμος 625.216, εκεί είναι και το τέλος για τη μη κάλυψη  όλου του συντελεστή δόμησης που πληρώνουμε απευθείας στο Δήμο. ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΟ ποσόν από τα τέλη κατάληψης των επαγγελματιών! Ο νοών νοείτω, λοιπόν ποιος παραδίδει το κοινόχρηστο χώρο σε επαγγελματικά συμφέροντα.
 Μαγική Συμφωνία σε μια Μαγική Σιωπηρή Συνενοχή.
Μάγοι Δήμαρχοι , Μαγεμένοι Δημότες.
https://diavgeia.gov.gr/doc/75ΙΤΩΗ3-Κ38?inline=true   2015
https://diavgeia.gov.gr/doc/7Ξ8ΧΩΗ3-6ΒΟ?inline=true  2017
https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΣ47ΩΗ3-Δ48?inline=true 2019

1 σχόλιο:

  1. Δυστυχώς δεν είναι ο μόνος δήμαρχος που κάνει αυτά. Ο μεγάλος όμως
    ένοχος είναι κατά τη γνώμη μου το υπουργείο που δεν έχει φροντίσει να
    περάσει νομοθεσία για να προστατέψει τα πεζοδρόμια. Όταν κάτι
    συμβαίνει με τόση γενικότητα θα πρέπει να επεμβαίνει η ανώτερη
    διοικητική βαθμίδα (αρχή της επικουρικότητας)
    (Κωνσταντίνος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή