+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Ποιο πεζοδρόμιο;

Οι πεζοί στην Ελλάδα κινούνται σε αυτό που ο νομοθέτης ονομάζει "πρασιά" και ανήκει στα παρακείμενα κτίρια. Το πεζοδρόμιο δεν δημιουργήθηκε ποτέ, γιατί ο χώρος που κανονικά του ανήκε διατίθεται για την παράλληλη στάθμευση. 

 

Ο νομοθέτης προβλέπει πως αυτή η έστω και μικρή πρασιά που παραχωρείται για δημόσια χρήση θα πρέπει να συμμορφώνεται με τις διατάξεις για τα πεζοδρόμια (ήπιες κλίσεις, χωρίς σκαλιά, εμπόδια κτλ). Στην πράξη όμως κανείς δεν επιβλέπει την τήρηση ούτε καν αυτής της διάταξης. 

Με λίγα λόγια, σήμερα πεζοδρόμια δεν υφίστανται στους περισσότερους δρόμους κι αυτά που λέγονται πεζοδρόμια δεν λειτουργούν ως τέτοια. Για να έχουμε χώρο βάδισης, θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από απλή μετακίνηση των εμποδίων. Ουσιαστικά θα πρέπει να δημιουργήσουμε πεζοδρόμια σχεδόν από το μηδέν. 

Και οι αντιδράσεις δεν θα είναι μικρές από τους περισσότερους πολίτες που, μέσα στην αγωνία τους για το πού θα παρκάρουν, ξεχνούν το πού θα περπατήσουν αυτοί και τα παιδιά τους...


Περιγραφή εικόνας: Απόσπασμα οθόνης από Google view που δείχνει την οδό Αφροδίτης στο Χαϊδάρι. Στενός δρόμος με αυτοκίνητα παρκαρισμένα στην αριστερή πλευρά. Πεζοδρόμια στενά, με πλάτος περίπου μιάμιση πλάκα (45-50 εκ). Το αριστερό πεζοδρόμιο μπλοκαρισμένο από κολώνα της ΔΕΗ. Το δεξί πεζοδρόμιο έχει ράμπα που οδηγεί σε υπόγειο χώρο στάθμευσης, με αποτέλεσμα να έχει διαφορά επιπέδου που δημιουργεί ένα λοξό σκαλοπάτι. Ακόμη όμως και το τμήμα χωρίς ράμπα είναι μπλοκαρισμένο από δέντρα (τούγιες) που έχουν κλαδευτεί σε κωνικό σχήμα. 

Πηγή εικόνας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου