+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Ο Δωδεκάλογος των Μαμάδων στο Δρόμο

1. Ως οδηγός, έχω δικαίωμα να κυκλοφορώ σε δρόμους που φτιάχτηκαν για αυτοκίνητα και μηχανές. Οι δρόμοι πληρώνονται από τους φόρους μου και απαιτώ να είναι ελεύθεροι από εμπόδια και ασφαλείς.
 

2. Ως πεζός, έχω δικαίωμα να κυκλοφορώ σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους που φτιάχτηκαν για βάδισμα. Τα πεζοδρόμια πληρώνονται από τους φόρους μου και απαιτώ να είναι καλοφτιαγμένα κι ελεύθερα από εμπόδια, ώστε ποτέ να μην περπατώ στο δρόμο.
3. Ως γονιός, θέλω να βγω βόλτα με τα παιδιά μου. Απαιτώ πεζοδρόμια όπου θα μπορώ να περπατήσω με παιδικό καροτσάκι ή κρατώντας τα παιδιά μου από το χέρι.
4. Ως παιδί, θέλω οι γονείς μου να έχουν ποιότητα ζωής. Απαιτώ πεζοδρόμια που θα τους επιτρέπουν να κινηθούν με άνεση και αξιοπρέπεια στο ηλιοβασίλεμα της ζωής τους.


5. Ως συνάνθρωπος, ξέρω πως το 10% των Ελλήνων έχουν κάποιας μορφής αναπηρία. Απαιτώ υποδομές οι οποίες θα επιτρέπουν στους ανάπηρους συμπολίτες μου να κυκλοφορούν ανεμπόδιστοι


6. Ως πολίτης, ξέρω πως το κράτος πρέπει να υπηρετεί τον πολίτη. Απαιτώ ελεγκτικά όργανα τα οποία θα προστατεύουν τη ζωή και την ασφάλειά μου, εντοπίζοντας έγκαιρα και περιορίζοντας αποτελεσματικά όσους δρουν με τρόπο που με θέτει σε κίνδυνο.

7. Ως θνητός, ξέρω πως κανείς μας δεν είναι αθάνατος. Απαιτώ συνολικό σχεδιασμό και μέτρα που θα προστατεύουν όλους τους χρήστες των δρόμων, για να αποτρέπονται τα τροχαία όσο είναι δυνατόν και να περιορίζονται οι συνέπειές τους αν συμβούν.

8. Ως άνθρωπος, ξέρω πως η σωματική άσκηση προωθεί την υγεία. Απαιτώ υποδομές που θα μου επιτρέπουν να κάνω όσο το δυνατόν περισσότερες μετακινήσεις με τα πόδια ή με ποδήλατο.

9. Ως κάτοικος της Ελλάδας, ξέρω πως οι πόλεις μας δε σχεδιάστηκαν έχοντας υπόψη το αυτοκίνητο και γι αυτό δεν το χωρούν. Απαιτώ την προώθηση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς ώστε να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής όλων μας.

10. Ως κάτοικος του πλανήτη, ξέρω πως η ρύπανση απειλεί, όχι μόνο την υγεία μου αλλά και το μέλλον της ανθρωπότητας. Απαιτώ την προώθηση οικολογικών μέσων μετακίνησης που δε θα επιβαρύνουν το περιβάλλον και την υγεία μας.

11. Ως φορολογούμενος, ξέρω πως οι αλλαγές αυτές θα απαιτήσουν έξοδα, αλλά ξέρω επίσης ότι υπάρχουν οικονομικές και εφικτές λύσεις. Απαιτώ σταδιακή αλλά σταθερή εφαρμογή τους και καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χρήματος.

12. Ως κληρονόμος μιας μακράς ιστορίας, ξέρω πως σταδιακά, αλλαγές που κάποτε φαίνονταν απίθανες, πραγματοποιούνται και μάλιστα μας φαίνονται φυσικές. (Οι Έλληνες απελευθερώθηκαν από την τεράστια Οθωμανική Αυτοκρατορία. Οι γυναίκες ψηφίζουν και δουλεύουν. Τα ζευγάρια έχουν σχέσεις πριν το γάμο.) Ξέρω πως οι μεγάλες αλλαγές χρειάζονται χρόνο, αλλά απαιτώ να ξεκινήσει άμεσα η χάραξη πολιτικής με όραμα, διορατικότητα και επιστημονικά τεκμηριωμένο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και θα υποστηρίξω εκείνους που θα την προτείνουν.

_______________
Πηγή τελευταίας εικόνας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου