+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Μείωση των προστίμων; Ναι, υπό προϋποθέσεις


Εδώ και πολύ καιρό γίνεται συζήτηση για τη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ.
Όσοι υποστηρίζουν τη μείωσή τους παρατηρούν ότι «οι τροχονόμοι αντιλαμβάνονται ότι οι πολίτες αδυνατούν να ανταποκριθούν στα χρηματικά πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, έτσι καταλογίζουν παραβάσεις ηπιότερου χρηματικού κόστους απ΄αυτές που διαπιστώνουν. Η τακτική αυτή προκαλεί μια στρέβλωση του συστήματος παρακολούθησης των τροχαίων παραβάσεων και κυριολεκτικά “τινάζει” στον αέρα το point system.»


Θεωρούν πως είναι «προτιμότερη η επιβολή εύλογων προστίμων αυξανόμενων ανάλογα με την επικινδυνότητα των παραβάσεων και τις περιπτώσεις υποτροπής.»

Έχουμε συζητήσει και στο παρελθόν γι αυτό το ζήτημα. Αρχικά, πρέπει να πούμε ότι διαφωνούμε με οποιαδήποτε υποχώρηση προς όφελος των επικίνδυνων οδηγών. Είμαστε όμως διατεθειμένες να παραδεχτούμε πως τα πρόστιμα είναι πράγματι υψηλά συγκρινόμενα με άλλες χώρες. Συνεπώς θα μπορούσαμε να δεχθούμε τη μείωσή τους, μόνο υπό τον όρο ότι θα συνοδεύονταν από μια δέσμη πιο αποτελεσματικών μέτρων ελέγχου και επανεκπαίδευσης των παραβατών.

Μετά τη δημοσίευση της πρότασης, στείλαμε επιστολή στον Πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια:

Αγαπητέ κ. Ουρσουζίδη,
Καλημέρα σας.
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι καταθέσατε πρόταση στη Βουλή για τη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ.
Μολονότι συμφωνούμε με την πρότασή σας,
οι "Μαμάδες στο Δρόμο" και οι
  φίλοι μας θα θέλαμε αυτή η μείωση να γίνει υπό ορισμένες προϋποθέσεις,
τις οποίες παραθέτουμε παρακάτω, και τις οποίες θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να συμπεριλάβετε στην πρότασή σας:

Α.
Χαιρετίζουμε τις προτάσεις σας για όσους προβαίνουν σε επικίνδυνες παραβάσεις: "στέρηση άδειας οδήγησης για έξι μήνες, επιβολή προστίμου χωρίς έκπτωση, αναγκαστική συμμετοχή σε κοινωνικές υπηρεσίες και επανάκτηση της άδειας οδήγησης ύστερα από εξετάσεις. Για τους υπότροπους προτείνεται η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για τρία χρόνια και επανάκτησή της ύστερα από ειδικές εξετάσεις, ενώ αν ο παραβάτης εντοπιστεί για τρίτη φορά η άδεια θα αφαιρείται οριστικά και αμετάκλητα", καθώς και την πρότασή σας για "μείωση του επιβαλλόμενου φόρου στα κράνη και τις ειδικές στολές των μοτοσικλετιστών".
Θα θέλαμε σε αυτά τα μέτρα να συμπεριληφθεί η παρακολούθηση σεμιναρίου οδικής ασφάλειας, ανάλογου με την παράβαση και η άμεση απομάκρυνση του ατόμου που οδηγεί επικίνδυνα ή δε φορά κράνος από το όχημα, για την προστασία του ιδίου και/ή των υπολοίπων.

Β.
Θεωρούμε πως τα πρόστιμα για την παραβίαση χώρων πεζών (κίνηση σε πεζόδρομο, παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμια, παραβίαση διάβασης κτλ) πρέπει να υπαχθούν στην ίδια κατηγορία με την παραβίαση στοπ ή ερυθρού σηματοδότη, καθώς μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο τροχαίο.
Προς υποστήριξη του επιχειρήματος, παραθέτουμε τα παρακάτω συμβάντα, τα οποία οφείλονται σε τέτοιες παραβάσεις:
1. Νεκρές γιαγιά και πεντάχρονη εγγονή από διερχόμενο όχημα όταν κατέβηκαν στο δρόμο γιατί παρκαρισμένο αυτοκίνητο τους έκλεινε το πεζοδρόμιο (http://news.in.gr/greece/article/?aid=978810).
3. Επίτιμη Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και μέλος του ΚΑΣ, παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα στον πεζόδρομο της Τοσίτσα, βγαίνοντας από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. (http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=235326).
3. Φυσικός, πρώην Πρύτανης του ΑΠΘ, παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στο πεζοδρόμιο της παραλίας της Θεσσαλονίκης (http://www.tovima.gr/society/article/?aid=427611).Υπάρχουν πολλά τέτοια περιστατικά.

Γ.
Κάθε παραβάτης οδηγός παρανομεί γιατί ξέρει πως οι πιθανότητες να "τον γράψουν" είναι ελάχιστες. Θέλουμε πολύ συχνότερους ελέγχους και να επαναλειτουργήσουν οι κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας. Ο σκοπός είναι οι ασυνείδητοι οδηγοί να συμμορφώνονται, νιώθοντας μεγάλη την πιθανότητα τιμωρίας. Παράλληλα, τα οικονομικά του κράτους θα ωφεληθούν.

Δ.
Τα πρόστιμα που γράφονται συχνά "σβήνονται". Θα επιθυμούσαμε κάθε πρόστιμο να παραπέμπεται άμεσα στην εφορία και να ισχύει για την είσπραξή τους ό,τι ισχύει για όλες τις άλλες εισφορές.

Ε.
Από τη μείωση των προστίμων οι μόνοι που δε θα ωφεληθούν είναι όσοι οδηγούν νόμιμα. Η πρόταση αυτή θα οφελήσει σίγουρα όσους παραβιάζουν το νόμο. Μήπως όμως θα  έπρεπε να εξετάσουμε την πιθανότητα θέσπισης ενός συστήματος ανταμοιβών για τους ευσυνείδητους οδηγούς;


Σας ευχαριστούμε για το χρόνο και την προσοχή σας και ευελπιστούμε οι προτάσεις μας να συμπεριληφθούν στις νέες τροποποιήσεις.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία.

Με τιμή,
«Μαμάδες στο Δρόμο»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου