+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Ο χώρος στην πόλη

Πόσο χώρο καταλαμβάνετε όταν περπατάτε; Μισό μέτρο; Ένα μήπως όταν κουβαλάτε και ψώνια; Γύρω στο ένα-ενάμισι τετραγωνικό αν έχετε και καρότσι με παιδί;

Αν όμως πάρετε το αυτοκίνητο, πόσο χώρο καταλαμβάνετε; Πόσοι πεζοί θα χωρούσαν στο χώρο που πιάνει ένα σεντάν στο δρόμο, ένα σμαρτ στο πεζοδρόμιο, ένα τζιπ καβάλα στη νησίδα; Πόσα δέντρα θα μπορούσαν να φυτευτούν στον ίδιο χώρο;

Ένας γερμανός πολιτικός μηχανικός, ειδικευμένος στην πολεοδομία και το συγκοινωνιακό σχεδιασμό, ο Hermann Knoflacher, υποστηρίζει ότι η χρήση του αυτοκινήτου αποτελεί μια αντικοινωνική συνήθεια που καταλαμβάνει αλόγιστα το δημόσιο χώρο.

Για να δείξει πόσο χώρο "κλέβει" από τους γύρω του ένα άτομο που μετακινείται με αυτοκίνητο, κατασκεύασε ένα τεράστιο πλαίσιο με διαστάσεις αυτοκινήτου με το οποίο κυκλοφορεί και -ενίοτε- διαδηλώνει. Η εικόνα μιλά από μόνη της.



Στις ελληνικές πόλεις, με τους στενούς δρόμους και τα σοκάκια, δεν είναι παράλογο να χαραμίζουμε χιλιάδες τετραγωνικά κάτω από πυρωμένες λαμαρίνες;



Αντί για αυτοκίνητα, σε κάθε πεζοδρόμιο θα έπρεπε να φυτρώνουν δέντρα για να μας δροσίζουν το καλοκαίρι και παγκάκια για να κάθονται οι περαστικοί, ενώ όλες οι αλάνες που σήμερα είναι άχαρα τσιμεντένια πάρκιν θα έπρεπε να ξαναγίνουν αλάνες και να γεμίσουν από παιδιά.


Κι αν δε σας συγκινεί αυτό, σκεφτείτε: με λιγότερα αυτοκίνητα η λέξη μποτιλιάρισμα θα ήταν άγνωστη, τα λεωφορεία θα πήγαιναν σφαίρα στους άδειους δρόμους και οι άνθρωποι θα έφταναν γρήγορα στις δουλειές τους.



Ο κύριος Knoflacher είναι σίγουρος ότι λιγότερα αυτοκίνητα σημαίνει καλύτερες πόλεις. Συμφωνώ μαζί του. Εσείς;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου