"Φανταστείτε
τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη μιας ευρωπαϊκής χώρας να διαθέτει μια και
μόνον αστική συγκοινωνία. Τώρα φανταστείτε να είστε μέτοχος μιας
οποιασδήποτε εταιρείας, όπου το κράτος σας διασφαλίζει προκαταβολικά το
επιχειρηματικό κέρδος ανεξάρτητα από την πορεία της εταιρείας, ζητώντας
σας να του παραθέτετε ετησίως τα έξοδα και τα έσοδά της, ώστε να σας
καλύπτει τη ζημιά με δικά του χρήματα. Και τώρα σταματήστε να φαντάζεστε
και ανοίξτε τα μάτια σας. Καλώς ήρθατε στον ΟΑΣΘ. Παρακαλούμε,
κρατηθείτε από τις χειρολαβές."
Τα παραπάνω δεν είναι δικά μου - τα πήρα από αυτό το άρθρο, το οποίο συνεχίζει, με απίστευτα
πράγματα για τον Οργανισμό και τη σχέση του με το Ελληνικό Κράτος. Πολλά άλλα σκανδαλώδη, έχουν ακουστεί κατά καιρούς.
Το θέμα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχει μπει αυτές τις μέρες στην επικαιρότητα, με αφορμή την απεργία που ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς. Δε θα ασχοληθώ αυτή τη στιγμή με το ποιος έχει δίκιο ή άδικο και τι πρέπει να γίνει.
Θα περιοριστώ μόνο να πω πως αυτή τη στιγμή, τα θύματα είναι οι Θεσσαλονικείς, οι οποίοι καλούνται να μετακινηθούν σε μια πόλη που δε διαθέτει άλλους τρόπους μετακίνησης, πέραν του λεωφορείου και του ΙΧ. Το κυκλοφοριακό χάος της Θεσσαλονίκης έχει γίνει ακόμη χειρότερο (αν κάτι τέτοιο είναι δυνατό), ενώ οι πολίτες καταφεύγουν σε ωτο-στοπ ή πληρώνουν πανάκριβα τις μετακινήσεις τους για να μη χάσουν τη δουλειά τους.
Θυμάστε που λέγαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι ένας από τους λόγους που πρέπει να υπάρχει δίκτυο πεζοδρόμων είναι για να υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή απεργιών; (δείτε το επιχείρημα Νο. 47) Αν αυτή τη στιγμή υπήρχε ένα τέτοιο δίκτυο λιγότεροι Θεσσαλονικείς θα αναγκάζονταν να πάρουν το αυτοκίνητό τους (και μετά να το διπλοπαρκάρουν, με την ανοχή της τροχαίας). Αν υπήρχε ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ και εύχρηστο τραμ, τα πράγματα θα ήταν ακόμη καλύτερα. Ακόμη και το Ελληνικό Κράτος θα ήταν σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση, αν υπήρχαν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης.
Πριν λίγο δε συζητούσαμε για Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας; Να γιατί η Εβδομάδα είναι σημαντική. Να γιατί όλοι χρειαζόμαστε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο μετακίνησης. Να γιατί πρέπει να υπάρξουν εναλλακτικές στο γνωστό μοντέλο αυτοκίνητο-λεωφορείο.
Τρόποι υπάρχουν. Φαντασία δεν υπάρχει.
.
Τα παραπάνω δεν είναι δικά μου - τα πήρα από αυτό το άρθρο, το οποίο συνεχίζει, με απίστευτα
πράγματα για τον Οργανισμό και τη σχέση του με το Ελληνικό Κράτος. Πολλά άλλα σκανδαλώδη, έχουν ακουστεί κατά καιρούς.
Το θέμα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχει μπει αυτές τις μέρες στην επικαιρότητα, με αφορμή την απεργία που ταλαιπωρεί τους Θεσσαλονικείς. Δε θα ασχοληθώ αυτή τη στιγμή με το ποιος έχει δίκιο ή άδικο και τι πρέπει να γίνει.
Θα περιοριστώ μόνο να πω πως αυτή τη στιγμή, τα θύματα είναι οι Θεσσαλονικείς, οι οποίοι καλούνται να μετακινηθούν σε μια πόλη που δε διαθέτει άλλους τρόπους μετακίνησης, πέραν του λεωφορείου και του ΙΧ. Το κυκλοφοριακό χάος της Θεσσαλονίκης έχει γίνει ακόμη χειρότερο (αν κάτι τέτοιο είναι δυνατό), ενώ οι πολίτες καταφεύγουν σε ωτο-στοπ ή πληρώνουν πανάκριβα τις μετακινήσεις τους για να μη χάσουν τη δουλειά τους.
Θυμάστε που λέγαμε σε προηγούμενο άρθρο ότι ένας από τους λόγους που πρέπει να υπάρχει δίκτυο πεζοδρόμων είναι για να υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης σε περίπτωση φυσικών καταστροφών ή απεργιών; (δείτε το επιχείρημα Νο. 47) Αν αυτή τη στιγμή υπήρχε ένα τέτοιο δίκτυο λιγότεροι Θεσσαλονικείς θα αναγκάζονταν να πάρουν το αυτοκίνητό τους (και μετά να το διπλοπαρκάρουν, με την ανοχή της τροχαίας). Αν υπήρχε ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ και εύχρηστο τραμ, τα πράγματα θα ήταν ακόμη καλύτερα. Ακόμη και το Ελληνικό Κράτος θα ήταν σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση, αν υπήρχαν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης.
Πριν λίγο δε συζητούσαμε για Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας; Να γιατί η Εβδομάδα είναι σημαντική. Να γιατί όλοι χρειαζόμαστε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο μετακίνησης. Να γιατί πρέπει να υπάρξουν εναλλακτικές στο γνωστό μοντέλο αυτοκίνητο-λεωφορείο.
Τρόποι υπάρχουν. Φαντασία δεν υπάρχει.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου