Πολλές φορές μας έχουν ρωτήσει "Τι θέλει η ομάδα σας;" "Ποιος είναι ο στόχος σας;"
Αυτός είναι ο στόχος μας:
Ο στόχος μας είναι μια καλύτερη
πόλη.
Μια πόλη ανθρώπινη, ήρεμη, όμορφη.
Μια πόλη στην οποία κάθε διαδρομή, είτε για βόλτα, είτε για δουλειά, γίνεται με ηρεμία και άνεση, χωρίς εκνευρισμό, συγκρούσεις, ψυχοφθόρους διαπληκτισμούς.
Μια πόλη στην οποία η πολιτισμένη υποδομή προάγει πολιτισμένη συμπεριφορά.
Εκεί που η ομορφιά δεν θα χάνεται από το χάος και τον εκνευρισμό.
Που ο θόρυβος των αυτοκινήτων δε θα κυριαρχεί πνίγοντας κάθε άλλο ήχο, που θα μπορείς να πάρεις μαι βαθιά ανάσα χωρίς να πνίγεσαι από το καυσαέριο.
Μια πόλη με πρόσβαση για όλους: που το παιδί θα μπορεί να περπατήσει άφοβα ως το σχολείο, που η γιαγιά και ο παππούς θα μπορούν να πάνε ως το πλησιέστερο πάρκο, που οι ανάπηροι και οι τυφλοί δε θα χρειάζεται να βγουν στην άσφαλτο, που ο τουρίστας θα μπορεί να σύρει τη βαλίτσα χωρίς να σπάσουν τα ροδάκια.
Μια πόλη ανθρώπινη, ήρεμη, όμορφη.
Μια πόλη στην οποία κάθε διαδρομή, είτε για βόλτα, είτε για δουλειά, γίνεται με ηρεμία και άνεση, χωρίς εκνευρισμό, συγκρούσεις, ψυχοφθόρους διαπληκτισμούς.
Μια πόλη στην οποία η πολιτισμένη υποδομή προάγει πολιτισμένη συμπεριφορά.
Εκεί που η ομορφιά δεν θα χάνεται από το χάος και τον εκνευρισμό.
Που ο θόρυβος των αυτοκινήτων δε θα κυριαρχεί πνίγοντας κάθε άλλο ήχο, που θα μπορείς να πάρεις μαι βαθιά ανάσα χωρίς να πνίγεσαι από το καυσαέριο.
Μια πόλη με πρόσβαση για όλους: που το παιδί θα μπορεί να περπατήσει άφοβα ως το σχολείο, που η γιαγιά και ο παππούς θα μπορούν να πάνε ως το πλησιέστερο πάρκο, που οι ανάπηροι και οι τυφλοί δε θα χρειάζεται να βγουν στην άσφαλτο, που ο τουρίστας θα μπορεί να σύρει τη βαλίτσα χωρίς να σπάσουν τα ροδάκια.
Δεν είναι πολυτέλεια μια τέτοια
πόλη.
Δεν είναι ουτοπία.
Είναι δικαίωμα.
Είναι μια πόλη που μας αξίζει.
Δεν είναι ουτοπία.
Είναι δικαίωμα.
Είναι μια πόλη που μας αξίζει.
Είναι μια πόλη που θα εκπέμπει
λιγότερους ρύπους, κι αυτή τη στιγμή το περιβάλλον χρειάζεται κάθε βοήθεια που
μπορούμε να του προσφέρουμε.
Μια πόλη που θα προστατεύει το δικαίωμά μας στην υγεία, τη ζωή, την απρόσκοπτη μετακίνηση.
Μια πόλη που εμείς οι μεγάλοι θα θέλαμε ν' απολαύσουμε στα γηρατειά μας.
Είναι η πόλη που αξίζει ν' αφήσουμε στα παιδιά μας.
Γι αυτό αγωνιζόμαστε.
Για ένα καλύτερο μέλλον - για όλους!
Μια πόλη που εμείς οι μεγάλοι θα θέλαμε ν' απολαύσουμε στα γηρατειά μας.
Είναι η πόλη που αξίζει ν' αφήσουμε στα παιδιά μας.
Γι αυτό αγωνιζόμαστε.
Για ένα καλύτερο μέλλον - για όλους!
Πριν την επόμενή μας συνάντηση, παρακαλώ, καταθέστε εδώ ή στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση (mamastodromo@gmail.com) προτάσεις και ιδέες για να καταρτίσουμε το πλάνο των επόμενων μηνών, ετών, δεκαετιών.
Γιατί "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή".
Καλή συνέχεια!
Γιατί "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή".
Καλή συνέχεια!
_____________________________
Καλημέρα και καλό μήνα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μια γενική απορία. Η ανεπάρκεια των οδικών υποδομών, προάγουν τους διαπληκτισμούς ή την πολιτισμένη συμπεριφορά ; Αυτό το ρωτάω, καθώς:
1) Βλέπουμε ότι τη νύχτα που είναι πιο άνετη η οδήγηση, παρατηρούνται και περισσότερες και βαρύτερες οδηγητικές παραβάσεις.
2) Πιο σωστά και πολιτισμένα οδηγούν στις πόλεις που οι συνθήκες είναι χειρότερες, παρά στα χωριά που υπάρχει περισσότερη άπλα.
3) Η οδηγητική συμπεριφορά στην Ελλάδα τουλάχιστον, είναι καλύτερη σήμερα σε σύγκριση με παλαιότερα που ήταν λιγότερα τα αυτοκίνητα.
Όλα αυτά μας δείχνουν ότι η εξοικείωση με τη συμβίωση, μας κάνουν πολιτισμένους, και όχι μόνο στην οδήγηση. Από την άλλη, όταν υπάρχει τρομερό μποτιλιάρισμα, σημειώνονται περισσότεροι διαπληκτισμοί. Εσύ τι πιστεύεις ;
(Δημήτρης Κ.)
Δημήτρη καλημέρα.Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου κι επίτρεψέ μου ν' απαντήσω:1) Η επάρκεια των υποδομών (σωστά πεζοδρόμια, άνετες λωρίδες, φανάρια σωστά ρυθμισμένα, ΛΕΑ, συγκοινωνίες που επαρκούν, ραντάρ και κάμερες ελέγχου της κυκλοφορίας κτλ κτλ) κάνουν τους χρήστες του δρόμου να κυκλοφορούν εντός των πλαισίων που τους επιτρέπει ο ΚΟΚ. Έτσι αποφεύγονται παραβάσεις, διενέξεις και συγκρούσεις (μεταφορικές και κυριολεκτικές).Αντίθετα, όπου τα πεζοδρόμια είναι ανεπαρκή και οι πεζοί βγαίνουν στο δρόμο, τα φανάρια είναι κακά ρυθμισμένα και τα ρεύματα μπλέκονται μεταξύ τους, οι συγκοινωνίες δεν επαρκούν κι όλοι προσπαθούν να μετακινηθούν με ΙΧ που δε χωρούν πουθενά, δεν υπάρχει κανένας έλεγχος παραβατικότητας με αποτέλεσμα οι παραβιάσεις φαναριών, μονοδρόμων, πεζοδρομίων κτλ να πηγαίνουν σύννεφο, η κίνηση γίνεται χαοτική, το άγχος και ο εκνευρισμός κορυφώνονται και τα τροχαία (μικρά και μεγαλύτερα αυξάνονται).Εννοείται φυσικά πως όποιος κάνει παραβάσεις τη μέρα, με μικρή ταχύτητα μέσα στο μποτιλιάρισμα, θα τις κάνει και το βράδυ, με όσο μεγαλύτερη ταχύτητα του επιτρέπουν οι άδειοι δρόμοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή2) Η οδηγική παιδεία στην Ελλάδα είναι οικτρή, είτε σε πόλη είτε σε χωριό. Απλά στην πόλη η ύπαρξη των γύρω σου σε περιορίζει ως ένα βαθμό (πχ δε μπορείς να κάνεις αναστροφή σε πηγμένη λεωφόρο), ενώ στην επαρχία οι επικίνδυνοι οδηγοί έχουν μεγαλύτερη ελευθερία δράσης.3) Η μόνη βελτίωση οδηγικής συμπεριφοράς που παρατηρώ είναι ότι περισσότεροι οδηγοί φορούν ζώνη και κράνος. Κατά τα άλλα τα όσα βλέπω γύρω μου (αυτοκίνητα και μηχανάκια ανεβαίνουν στα πεζοδρόμια να κόψουν δρόμο, τα φανάρια παραβιάζονται συνεχώς, τα σήματα της τροχαίας [ταχύτητας, STOP, μονοδρόμων, κά] έχουν γίνει προαιρετικά κτλ.) είναι χειρότερη απ' όσο ήταν πριν από δέκα χρόνια. Ο κόσμος έχει αποθρασυνθεί. Λες και δε συνειδητοποιούν ότι οι κανόνες φτιάχτηκαν για την προστασία τους.
Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει κάτι που λέγεται "θεωρία των σπασμένων παραθύρων"
(http://www.nostimonimar.gr/i-theoria-ton-spasmenon-parathyron/). Ουσιαστικά λέει πως ένα φροντισμένο περιβάλλον προάγει πολιτισμένη συμπεριφορά ενώ, αντίθετα, ένα υποβαθμισμένο και αφρόντιστο περιβάλλον ενθαρρύνει τους ανθρώπους να φέρονται άσχημα, παραβατικά, ακόμη κι εγκληματικά.
Με λίγα λόγια, για να ζούμε καλύτερα, πρέπει πρώτα απ' όλα να φροντίσουμε οι πόλεις μας να γίνουν όμορφες και περιποιημένες, οι δρόμοι φροντισμένοι και με καλή σήμανση και διαγραμμίσεις, οι υποδομές να προάγουν την οδική ασφάλεια κτλ.