+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Η αφίσσα του χωριάτη

Κατεβήκαμε απ' το χωριό, πιάσαμε δυο ευρώ στο χέρι και νομίζουμε πως κάτι κάνουμε.
Έλα όμως που ιδέα δεν έχουμε πώς να ζήσουμε σε μια πόλη.
Δεν έχουμε καταλάβει ότι σε μια πόλη με χιλιάδες, εκατομμύρια κατοίκους, δε μπορούμε να κάνουμε ό,τι κάναμε στο χωριό.
Δεν πετάμε τα σκουπίδια μας όπου λάχει γιατί δεν έχει χώμα για να γίνουν λίπασμα και μιλάμε χαμηλόφωνα, γιατί δεν είμαστε πια στο βουνό.
Τέλος, δεν παρκάρουμε το αγροτικό (συγνώμη, πολυμορφικό) όπου βρούμε, γιατί μπορεί στο χωριό να έχουμε ένα σοκάκι για όλους, στην πόλη όμως έχουμε το δρόμο για τα οχήματα και τα πεζοδρόμια για τους πεζούς.
Ντροπιάστε τους!
Δείξτε τους ότι η συμπεριφορά τους είναι συμπεριφορά αγροίκου, όχι καλλιεργημένου ανθρώπου.
Δείξτε το και στους περαστικούς, που ανέχονται τέτοια συμπεριφορά.

8 σχόλια:

  1. Αμάν βρε Αντωνία, εξαφανίζεσαι για καιρό και μετά εμφανίζεσαι μ' ένα πυροτέχνημα σαν κι αυτό.
    Έχεις δίκιο, όσοι παρκάρουν στο πεζοδρόμιο είναι -πέρα από όλα τα άλλα- αγενείς, αλλά ας μη συγχέουμε το αγενής με το επαρχιώτης ή αγρότης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με mama. Πραγματικά οι χαρακτηρισμοί περί προβατίλας και γιδίλας είναι προσβλητικοί για τους ανθρώπους που με κόπο παράγουν προιόντα για να μην πεινάσουν στην κυριολεξία οι κάτοικοι των πόλλεων,. Και όποιος έχει τη στοιχειώδη επαφή με επαρχία, ξέρει ότι οι άνθρωποι στα χωριά είναι γεμάτοι ευγένεια (η δική μου εμπειρία αυτό λέει), ειδικά σε σχέση με αυτούς που ζουν σε μεγάλες πόλεις.
    Μου θυμίζει αυτό που έγραφαν στους τοίχους τη δεκαετία του 1990, το "έξω οι βλάχοι από την Αθήνα", κάτι που ακούγεται τόσο ξεπερασμένο στην Αθήνα του σήμερα.
    Ας συνεχίσουμε να παράγουμε πολιτισμό, χωρίς να δίνουμε δικαιώματα....
    Φιλικά πάντα,
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας αγαπήσουν πρώτα οι κάτοικοί της αυτή την έρμη πόλη και έπειτα ας το απαιτήσουν και από τους άλλους... Δεν είναι τυχαίο ότι το παράδειγμα μορφώνει πολύ περισσότερο από τις απαγορεύσεις ή τις λοιδωρίες... Δείτε το μετρό : γιατί κάτω από τη γη είμαστε πιο πολιτισμένοι απ' ό,τι πάνω από αυτή; Ας απομονώσουμε τα φαινόμενα κακής οδικής-και όχι μόνο-συμπεριφοράς χωρίς χαρακτηρισμούς, που προσβάλλουν πρώτα εμάς τους ίδιους και μας κάνουν ό,τι ακριβώς προσπαθούμε να αποφύγουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντάξει, εντάξει, μη φωνάζετε όλοι μαζί. Επεξεργάστηκα το άρθρο και χαμήλωσα τους τόνους, αλλά επιμένω: αυτή η συμπεριφορά δείχνει πάνω από όλα έλλειψη καλλιέργειας, έλλειψη αστικού πολιτισμού. Κακά τα ψέμματα, η ζωή στην πόλη απαιτεί άλλου είδους συμπεριφορά από εκείνη την οποία βλέπουμε γύρω μας, συμπεριφορά την οποία αγνοούν οι περισσότεροι. Είναι άραγε τυχαίο που οι περισσότεροι είναι πρώτης και δεύτερης γενιάς εσωτερικοί μετανάστες από κάποιο χωριό; Δε νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αntonia Όταν θα μου δείξεις την έρευνα που αποδεικνύει ότι οι περισσότεροι που παρκάρουν στα πεζοδρόμια και έχουν κακή οδηγική συμπεριφορά είναι πρώτης και δεύτερης γενιάς εσωτερικοί μετανάστες, θα αρχίσω να προβληματίζομαι. Αλήθεια πόσοι είναι πρώτης και πόσοι δεύτερης; Το έχουν καταγράψει και αυτό; Ο Κουλούρης ας πούμε είναι "Αθηναίος" βέρος;
    Και κάτι άλλο..... ενδιαφέρον θα προκαλούσε να μαθαίναμε τι θα γινόταν αν οι 1,5 εκατομμύριο παράνομοι μετανάστες (ούτε αυτό έχει καταγραφεί, στα κουτουρού το λένε) αποκτήσουν αυτοκίνητο!!

    Πάλι Φιλικά,
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντώνη,
    Α. έχεις δίκιο. Όταν η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα, ήταν κεφαλοχώρι. Πού και ποιος να βρει αστικό πολιτισμό; Οπότε διορθώνω: ΟΛΟΙ είμαστε χωριάτες. Ακόμη κι αυτοί που δεν ήταν, έχουν αφομοιωθεί από την πλειοψηφία.
    Β. Αν προστεθούν 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα σ' αυτά που ήδη υπάρχουν (ασχέτως τίνος είναι) τότε μας βλέπω να πέφτουμε στη θάλασσα, γιατί δε θα έχουμε χώρο ούτε για να σταθούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aν δε μπει μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, το οποίο να βαθμολογείται και όχι να είναι "η ώρα του παιδιού" όπως κάποια άλλα μαθήματα, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Ο πρώην βουλευτής της ΝΔ ο Σταθάκης που ασχολήθηκε αρκετά με αυτά τα θέματα κατέληξε να παραιτηθεί γιατί όπως είπε καμιά πρότασή του δεν υιοθετήθηκε. Είναι πολιτικό το πρόβλημα εκτός από παιδείας. Θέλω να πω και από το χωριό σου να φύγεις και να νοικιάσεις αυτοκίνητο στο Λονδίνο μια χαρά θα πηγαίνεις στο δρόμο, γιατί θα ξέρεις ότι εκεί δεν καθαρίζουν κάστανα και ο γερανός θα στο σηκώσει μέσα σε 5 λεπτά και θα επιβαρυνθείς με χοντρό πρόστιμο. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία μέσω της εκπαίδευσης. Αλλά τι θα γίνει με αυτούς που δεν θέλουν να αλλάξουν; Που συνηδειτά παρκάρουν όπου γουστάρουν; Εκεί έρχεται το "όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος". Και στο Λονδίνο (το αναφέρω λόγω εμπειρίας) άντε να βρεις Λονδρέζο. Να δεις όμως πως σέβονται...θέλουν δε θέλουν.

    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε νομίζω ότι το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής θα βοηθήσει. Όλα όσα μαθαίνουν τα παιδιά εκεί είναι χρήσιμα, αλλά μόλις βγαίνουν από το σχολείο παίρνουν ένα άλλο μάθημα: πρέπει να ξεχάσουν όλα όσα τους είπαν εκεί.
      Θέλεις παραδείγματα;
      Μάθημα: πρέπει να βαδίζεις στο πεζοδρόμιο.
      Πραγματικότητα: το πεζοδρόμιο είναι γεμάτο μηχανές και αυτοκίνητα, πρέπει να περπατήσεις στο δρόμο.
      Μάθημα: πρέπει να περνάς από τη διάβαση.
      Πραγματικότητα: Δεν υπάρχει καμία διάβαση στους δρόμους από το σχολείο ως το σπίτι.
      Μάθημα: Πρέπει να σταματάς όταν το φανάρι είναι κόκκινο και να περνάς όταν γίνει πράσινο.
      Πραγματικότητα: Οι οδηγοί περνούν με κόκκινο για όση ώρα είναι αναμένο το (σύντομο) πράσινο των πεζών. Αν τα παιδιά θέλουν να περάσουν πρέπει να ξεκινήσουν με κόκκινο και να περάσουν τρέχοντας.
      Και πολλά άλλα...
      Δίδαγμα: Όλοι οι μεγάλοι παραβαίνουν τον ΚΟΚ. Άρα όσα μας λένε στο σχολείο είναι βλακείες. Όταν μεγαλώσω και πάρω αυτοκίνητο/μηχανή, θα κάνω κι εγώ ό,τι μου καπνίσει.

      Διαγραφή