+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Το τρακάρισμα της Μαριάντας Πιερίδη



Η τραγουδίστρια Μαριάντα Πιερίδη είχε σοβαρό τροχαίο στη Γλυφάδα και σώθηκε.
Χαίρομαι όταν ακούω ότι κάποιος γλίτωσε από τροχαίο, αλλά τι στο καλό έκαναν τα ΜΜΕ με το θέμα; Γιατί δε μίλησαν για βασικά ζητήματα;



1ο ζήτημα

"Αγιο είχε η Μαριάντα Πιερίδη! Η όμορφη τραγουδίστρια σώθηκε από θαύμα ..." Μ' αυτά τα λόγια ξεκινά ένα δημοσίευμα για το τροχαίο.
Tο άρθρο περιγράφει το συμβάν με αρκετές λεπτομέρειες (παραβίαση στοπ, τις μάρκες των δύο αυτοκινήτων, κτλ).
Όμως ούτε λόγος για το τι ήταν αυτό που έσωσε την κοπέλα. Φορούσε ζώνη; Είχε αερόσακκο; Ή ήταν απλώς ο άγιος που παρενέβη και φρόντισε να προσγειωθεί στα μαλακά;
Σε μια χώρα με τόσα τροχαία, δε θα ήταν καλό να υπογραμμίζεται η χρήση ζώνης ως σωτήριας, τη στιγμή που πολλοί οδηγοί, ιδίως νέοι, χάνουν τη ζωή τους γιατί δεν τη θεωρούν απαραίτητη;
Το Υπουργείο ή τα κανάλια (μια κοινωνική προσφορά του Χ) θα έπρεπε να δείχνουν διαφημίσεις όπως αυτή....




.... ή αυτή...


 ... και ν' αρπάζουν κάθε ευκαιρία να προωθήσουν το μήνυμα. Χάνονται ζωές επειδή δεν το έχουμε χωνέψει αρκετά.

2ο ζήτημα
Το Smart, το περίφημο Smart. Διαβάζω άλλο άρθρο και, τόσο ο δημοσιογράφος όσο και οι αναγνώστες, δεν παύουν ν' ασχολούνται με το κατά πόσο το αυτοκίνητο του θύματος ήταν επικίνδυνο ή όχι. Κακά τα ψέμματα, ένα Smart είναι λιγότερο ασφαλές από μια Volvo. Αλλά δε μπορούμε όλοι να οδηγούμε Volvo. Δηλαδή, όποιος δεν έχει λεφτά ν' αγοράσει πανάκριβο αμάξι, πρέπει να κλειστεί στο σπίτι;

Κάποιος τόλμησε μάλιστα να πει: 


...για να εισπράξει την αποστομωτική απάντηση:




3ο ζήτημα
Το θέμα δεν είναι αν το "θύμα" οδηγούσε ασφαλές αμάξι, αλλά το ότι κάποια/ος παραβίασε το στοπ. Πόσοι θάνατοι οφείλονται στο ότι κάποιοι από εμάς θεωρούν τον ΚΟΚ και τα σήματά του προαιρετικά; Πόσα δυστυχήματα προκλήθηκαν από ανθρώπους που πίστευαν ότι ξέρουν καλύτερα, ότι είναι πιο μάγκες, και γι αυτό είναι εντάξει να διασχίσουν τη διασταύρωση, να κάνουν την προσπέραση, να ξεπεράσουν το όριο ταχύτητας, να παραβιάσουν το στοπ ή το κόκκινο;
Τα νούμερα της τροχαίας μιλούν από μόνα τους:

57 θύματα σ' ένα χρόνο από παραβίαση προτεραιότητας. Από τον "Ιό" της εφημερίδας των συντακτών, εδώ.


4o ζήτημα
Μπορεί να συμβεί σε όλους μας.
Αν συνέβη σε μια γνωστή τραγουδίστρια, γιατί όχι σ' εμένα, σ' εσάς, στον τάδε υπουργό; Πιστεύετε πως οι παραβάτες κοιτάνε ταυτότητες πριν σ' εμβολίσουν περνώντας με κόκκινο; 

5ο ζήτημα
Γιατί όλοι αδιαφορούμε; Γιατί κανείς δε νοιάζεται, από την κυβέρνηση ως τον περιπτερά;
Εντάξει, οι υπουργοί έχουν αστυνομική συνοδεία να τους καθαρίζει το δρόμο. Περίφημα. Έχουν την ίδια συνοδεία και τα παιδιά τους; Οι γονείς τους; Δε νοιάζονται;


Κι εμείς; Για σκεφτείτε... Από πόσα "παρά τρίχα" έχετε γλιτώσει; Πιστεύετε πως έχετε μαγικό φυλαχτό που σας προστατεύει; Θα πιάσει σίγουρα και την επόμενη φορά;


Όση ώρα διαβάζετε αυτά τα λόγια, αμέτρητοι οδηγοί έχουν περάσει με κόκκινο, έχουν παραβιάσει στοπ, μονοδρόμους κι έχουν κάνει επικίνδυνα προσπεράσματα κι αναστροφές στην εθνική. Την επόμενη φορά μπορεί να βρεθείτε στο δρόμο τους. Πόσο πιστεύετε στην καλή σας τύχη;

Αυτή τη στιγμή που γράφω, χιλιάδες αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα κλείνοντας τα πεζοδρόμια. Πόσοι νέοι που είναι έξω με τους φίλους τους θα τα βρουν μπροστά τους και θ’ αναγκαστούν να πάνε σπίτι περπατώντας στο δρόμο; Πόσοι από αυτούς φορούν ανακλαστικές λωρίδες; Μήπως φορούν μαύρα; Αν ναι, όταν τους χτυπήσει αυτοκίνητο θα πουν κάποιοι πως έφταιγαν όπως ο Αγγελόπουλος;

Εμείς, εσείς, όλοι όσοι παρκάρουν στο πεζοδρόμιο και περιμένουν τα παιδιά τους να επιστρέψουν δεν το σκεφτόμαστε αυτό;

Αδιαφορώντας και σηκώνοντας τους ώμους έχουμε γίνει συνυπεύθυνοι για την κατάσταση. Όχι, δεν είναι εντάξει όταν κάποιος περνά το κόκκινο ή παρκάρει στο πεζοδρόμιο. Οι νόμοι φτιάχτηκαν για την προστασία όλων μας. Κάθε φορά που κάποιοι τους παραβιάζουν παίζουν με τη ζωή των γύρω τους, τη δική μας ζωή. Θα την αφήσουμε στα χέρια τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου