+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021

Ράλι Ακρόπολις & Οδική Ασφάλεια

Ενώ η διεξαγωγή του Ράλι Ακρόπολις έχει πλημμυρίσει τους δέκτες μας με εικόνες γρήγορων αυτοκινήτων, οι συλλογικότητες SOS-Τροχαία Εγκλήματα, Φίλοι του Ποδηλάτου, Φίλοι της Φύσης και Μαμάδες+ στο Δρόμο, παρατηρούμε ότι τα θέματα της οδικής ασφάλειας δεν λαμβάνουν της αντίστοιχης προβολής ή προσοχής. Και αυτό μολονότι η χώρα μας εξακολουθεί να είναι μια από τις πρώτες στην Ευρώπη σε αριθμό τροχαίων.


Θέλοντας να τονίσουμε την αναγκαιότητα για δράσεις με στόχο την αποτροπή των τροχαίων, αποστείλαμε στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τον Υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, την παρακάτω επιστολή:


«Αξιότιμοι κύριοι,

Η χώρα μας κατέχει το θλιβερό προνόμιο να είναι μια από τις πιο επικίνδυνες στην Ευρώπη στον τομέα των τροχαίων δυστυχημάτων. Σύμφωνα με την Τροχαία, δύο άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους κάθε μέρα στο ελληνικό οδικό δίκτυο, ενώ δεκάδες άλλοι τραυματίζονται. Οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν το πρώτο αίτιο θανάτου μεταξύ των νέων, ενώ το πρώτο αίτιό τους είναι η ταχύτητα.

Με αυτά τα δεδομένα, θεωρούμε πως η εκ νέου διοργάνωση του Ράλι Ακρόπολις θα έπρεπε να συνοδεύεται και από μια στιβαρή διαφημιστική εκστρατεία για την οδική ασφάλεια. Η τεράστια προβολή που θα δοθεί στο γεγονός αποτελεί μια τέλεια ευκαιρία για να τονιστεί στο κοινό πως οι αγώνες ταχύτητας πρέπει να γίνονται μόνο σε ειδικούς χώρους, με όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Δεν είμαστε ενάντια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θα θέλαμε όμως, ιδανικά, όσοι πόροι και προβολή δίνονται σε αυτόν, άλλοι τόσοι να να κατευθύνονται, κατά προτεραιότητα και συστηματικά, για την πρόληψη των τροχαίων, χρηματοδοτώντας μέτρα όπως τα παρακάτω:

  •  βελτίωση των οδικών υποδομών
  • μέσα και προσωπικό για τον έλεγχο της ταχύτητας και των επικίνδυνων παραβάσεων του ΚΟΚ,
  • σωστή εκπαίδευση των οδηγών
  • επανεκπαίδευση των παραβατών και
  • μια σωστά μελετημένη διαφημιστική εκστρατεία (όπως της Αυστραλιανής TAC) με σκοπό την αποτροπή επικίνδυνων οδικών συμπεριφορών.

Καθώς η δεύτερη παγκόσμια Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια έχει ήδη ξεκινήσει, χαιρετίζουμε την υιοθέτηση από το Υπουργείο Μεταφορών του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια και ιδιαίτερα τη δέσμευση για τη μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ώ σε κατοικημένες περιοχές. Ευελπιστούμε πως η προσπάθεια για τη ελάττωση των τροχαίων θα συνεχιστεί και πως το υπόλοιπο της χρονιάς (και της δεκαετίας) θα είναι αφιερωμένο σε μέτρα πρόληψης των θανάτων που αποδεκατίζουν τη χώρα.

Αναμένοντας τη θετική σας ανταπόκριση στην πρότασή μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία, 

Με εκτίμηση, 

Υπογραφές»

Οι ομάδες που συνυπογράφουμε πιστεύουμε πως, αν απαιτήσουμε με κάθε τρόπο και σε κάθε δυνατή ευκαιρία, δράσεις για την προστασία των πολιτών στους οδικούς δρόμους, μπορούμε να υποχρεώσουμε τις αρμόδιες υπηρεσίες να εφαρμόσουν τα όσα εξαγγέλλουν.
Συνεχίζουμε τις προσπάθειες, με επιμονή και υπομονή.
Καλή συνέχεια σ' ό,τι κάνετε.

____________________

Πηγή εικόνας

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου