+ Μια ομάδα ανθρώπων (γυναικών και ανδρών, με παιδιά ή χωρίς) για την ασφαλή μετακίνηση όλων μας.
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα δημόσιος χώρος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα δημόσιος χώρος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

12η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία και συγκέντρωση πεζών


Την Κυριακή, 7 Απριλίου, στις 12 το μεσημέρι, οι «Μαμάδες+ στο Δρόμο» συμμετέχουμε στη 12η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία – με ποδήλατα, ποδηλατάκια ακόμη και με τα πόδια.



Θα μου πείτε, τι σχέση έχουμε εμείς, μαμάδες, μπαμπάδες και παιδιά, με τους ποδηλάτες; 
Μήπως ποδηλατούμε ποτέ; Μόνο τα παιδιά, με τα ποδηλατάκια τους στο πάρκο
Εδώ ακριβώς είναι το ζήτημα.

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

Ο Βύρωνας μισεί τα παιδιά


Ο δήμος Βύρωνα καταστρέφει την παιδική χαρά της Αγίας Τριάδας. Το λένε ανάπλαση, όταν όμως η παιδική χαρά μετατρέπεται σε τσιμεντένιο κλουβί, όταν ο χώρος των παιδιών περιορίζεται, δε μιλάμε για αναβάθμιση ούτε για ανάπλαση. Μιλάμε για υποβάθμιση και υποτίμηση τόσο των παιδιών όσο και των γονιών τους.


Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Το άλσος της Αγίας Τριάδας είναι μια μικρή πράσινη όαση μέσα σε μια θάλασσα πολυκατοικιών. Σε ένα δήμο με ελάχιστους ελεύθερους χώρους, εξυπηρετεί εκατοντάδες οικογένειες. Όταν οι καιρός είναι καλός δεκάδες, ίσως εκατοντάδες παιδιά παίζουν εκεί. 


Δυστυχώς, εδώ και πολλά χρόνια, το άλσος είχε παραμεληθεί. Οι κάδοι ξέχειλοι, τα παιχνίδια σπασμένα και κάθε επιφάνεια γεμάτη συνθήματα. Στο χώμα σκουπίδια κι αποτσίγαρα, καμιά φορά και περιττώματα, γιατί όσοι βγάζουν το σκύλο τους περνούν μέσα από την παιδική χαρά, συχνά χωρίς λουρί. Πολλά μηχανάκια διασχίζουν το άλσος, ανάμεσα στα παιδιά που παίζουν. 

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

Συλλογική υπαιτιότητα

Δε μιλάω μόνο για την Κέρκυρα.
Ούτε μόνο για τη Θέρμη, την Πάτρα, τη Μεσσηνία.

Σ' όλη τη χώρα έχουμε δομήσει ένα περιβάλλον χωρίς το στοιχειώδη εξοπλισμό για τις ανάγκες μας. Καταστήματα χωρίς θέση για να παρκάρουμε.
Δρόμοι χωρίς χώρο να περπατήσουμε.
Γειτονιές χωρίς αλάνες για να παίζουν τα παιδιά μας.
Πόλεις χωρίς πράσινο για ν' αναπνέουμε.

 

Κι εμείς βλέπουμε την κατάσταση και προσπερνάμε.
Ακόμη καλύτερα, φροντίζουμε να καταπατήσουμε όλους τους πολεοδομικούς κανόνες κι έπειτα μένουμε στο κτίριο που "έφαγε"το πεζοδρόμιο.

Αν υπάρχει πεζοδρόμιο θα το κλείσουμε - με αμάξι, ζαρντινιέρες, εμπορεύματα, ό,τι έχουμε τέλος πάντων.
Παρκάρουμε στην πλατεία που θα έπαιζαν μπάλα τα παιδιά.
Θα κλείσουμε τη ράμπα αναπήρων.
Θα κόψουμε το διάδρομο τυφλών.




Φταίμε.
Φταίμε γιατί για την ευκολία μας ή για το κέρδος (λίγων λεπτών, λίγων ευρώ, λίγων τετραγωνικών) κάναμε κόλαση τον παράδεισο που λέγεται Ελλάδα.
Σ' αυτή την κόλαση περνάμε τη ζωή μας, κι σ' αυτή την κόλαση κάθε μέρα θυσιάζουν τη ζωή τους δύο από μας.

Bλέπουμε το δρόμο.
Βλέπουμε το αυθαίρετο, το παρκαρισμένο, τα τραπεζάκια της καφετέριας.
Βλέπουμε τη μάνα να βγαίνει στο δρόμο με το καροτσάκι, τον ανάπηρο να παιδεύεται, τον παππού να ταλαιπωρείται.
Και προσπερνάμε.
Δεν είναι δική μας ευθύνη, λέμε.
Δε θ' αλλάξουμε εμείς τον κόσμο, λέμε.
"Δεν αλλάζει μωρέ ο Έλληνας!", αγανακτούμε.

Όμως, όσο προσπερνάμε, όσο σηκώνουμε τους ώμους αδιάφορα, όσο δεν προσπαθούμε να φτιάξουμε τα πράγματα, γινόμαστε όλοι συνυπαίτιοι.
Όταν δεν αντιδρούμε, δε μιλάμε, δεν κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας, γινόμαστε συνυπεύθυνοι για το θάνατο της Άννα-Μαρίας, του Νίκου, του Σόλωνα.
Το έχω ξαναπεί.

Δεν είναι πια καιρός ν' αλλάξουμε πορεία;
Ν' αρχίσουμε να συμπεριφερόμαστε σαν πολίτες;
Δημοκρατία δε σημαίνει μόνο δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις.
Τα πρώτα πρέπει να τα υπερασπιζόμαστε. Τις δεύτερες πρέπει να τις αναγνωρίζουμε και να τις διεκπεραιώνουμε.

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2014

Μια πόλη χωρίς υπαίθριες διαφημίσεις


Ο Δήμαρχος της γαλλικής πόλης, Γκρενόμπλ, ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταργήσει όλων των ειδών τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες από τους δημόσιους χώρους, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιανουάριο, οπότε και θα αποσύρει και τις 364 πινακίδες που βρίσκονται διάσπαρτες στην πόλη, μεταξύ των οποίων και 64 μεγάλου μεγέθους billboards. 
Μάλιστα, η γνωστή φοιτητούπολη θα ακυρώσει το συμβόλαιο που έχει με την εταιρεία JCDecaux, τον μεγαλύτερο προμηθευτή διαφημιστικών πινακίδων στον κόσμο, αφήνοντας ελάχιστες υπαίθριες διαφημίσεις σε λιγοστές στάσεις σε κεντρικά σημεία της πόλης, εξαιτίας των δεσμευτικών όρων του συμβολαίου με την εν λόγω εταιρεία. 
"Ο Δήμος μας επιλέγει να απελευθερώσει τους δημόσιους χώρους από κάθε είδους υπαίθρια διαφήμιση, αντικαθιστώντας τις με χώρους και επιφάνειες δημόσιας καλλιτεχνικής έκφρασης" ανακοίνωσε ο Δήμαρχος της πόλης Eric Piolle, που ανήκει στο Γαλλικό Κόμμα Πρασίνων. 
Η απελευθέρωση των δημόσιων χώρων της πόλης από υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες ήταν ανάμεσα στις προεκλογικές υποσχέσεις του Eric Piolle, ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι σε ορισμένα σημεία που καταλάμβαναν οι πινακίδες, θα φυτευτούν 50 νεαρά δέντρα λίγο πριν την έλευση της Άνοιξης στις παραπλήσιες Άλπεις. 
Τοπικοί παράγοντες, δήλωσαν στην Telegraph, ότι η πόλη προτίθεται να παραχωρήσει τους χώρους που καταλάμβαναν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πολιτιστικές και κοινωνικές ομάδες της περιοχής. 

Aχ, μακάρι και σ' εμάς!

Πηγή: www.lifo.gr
Ο Δήμαρχος της γαλλικής πόλης, Γκρενόμπλ, ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταργήσει όλων των ειδών τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες από τους δημόσιους χώρους, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιανουάριο, οπότε και θα αποσύρει και τις 364 πινακίδες που βρίσκονται διάσπαρτες στην πόλη, μεταξύ των οποίων και 64 μεγάλου μεγέθους billboards. Μάλιστα, η γνωστή φοιτητούπολη θα ακυρώσει το συμβόλαιο που έχει με την εταιρεία JCDecaux, τον μεγαλύτερο προμηθευτή διαφημιστικών πινακίδων στον κόσμο, αφήνοντας ελάχιστες υπαίθριες διαφημίσεις σε λιγοστές στάσεις σε κεντρικά σημεία της πόλης, εξαιτίας των δεσμευτικών όρων του συμβολαίου με την εν λόγω εταιρεία. "Ο Δήμος μας επιλέγει να απελευθερώσει τους δημόσιους χώρους από κάθε είδους υπαίθρια διαφήμιση, αντικαθιστώντας τις με χώρους και επιφάνειες δημόσιας καλλιτεχνικής έκφρασης" ανακοίνωσε ο Δήμαρχος της πόλης Eric Piolle, που ανήκει στο Γαλλικό Κόμμα Πρασίνων. Η απελευθέρωση των δημόσιων χώρων της πόλης από υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες ήταν ανάμεσα στις προεκλογικές υποσχέσεις του Eric Piolle, ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι σε ορισμένα σημεία που καταλάμβαναν οι πινακίδες, θα φυτευτούν 50 νεαρά δέντρα λίγο πριν την έλευση της Άνοιξης στις παραπλήσιες Άλπεις. Τοπικοί παράγοντες, δήλωσαν στην Telegraph, ότι η πόλη προτίθεται να παραχωρήσει τους χώρους που καταλάμβαναν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πολιτιστικές και κοινωνικές ομάδες της περιοχής. Πηγή: www.lifo.gr
Ο Δήμαρχος της γαλλικής πόλης, Γκρενόμπλ, ανακοίνωσε ότι πρόκειται να καταργήσει όλων των ειδών τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες από τους δημόσιους χώρους, αρχής γενομένης από τον προσεχή Ιανουάριο, οπότε και θα αποσύρει και τις 364 πινακίδες που βρίσκονται διάσπαρτες στην πόλη, μεταξύ των οποίων και 64 μεγάλου μεγέθους billboards. Μάλιστα, η γνωστή φοιτητούπολη θα ακυρώσει το συμβόλαιο που έχει με την εταιρεία JCDecaux, τον μεγαλύτερο προμηθευτή διαφημιστικών πινακίδων στον κόσμο, αφήνοντας ελάχιστες υπαίθριες διαφημίσεις σε λιγοστές στάσεις σε κεντρικά σημεία της πόλης, εξαιτίας των δεσμευτικών όρων του συμβολαίου με την εν λόγω εταιρεία. "Ο Δήμος μας επιλέγει να απελευθερώσει τους δημόσιους χώρους από κάθε είδους υπαίθρια διαφήμιση, αντικαθιστώντας τις με χώρους και επιφάνειες δημόσιας καλλιτεχνικής έκφρασης" ανακοίνωσε ο Δήμαρχος της πόλης Eric Piolle, που ανήκει στο Γαλλικό Κόμμα Πρασίνων. Η απελευθέρωση των δημόσιων χώρων της πόλης από υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες ήταν ανάμεσα στις προεκλογικές υποσχέσεις του Eric Piolle, ο οποίος ανακοίνωσε επίσης ότι σε ορισμένα σημεία που καταλάμβαναν οι πινακίδες, θα φυτευτούν 50 νεαρά δέντρα λίγο πριν την έλευση της Άνοιξης στις παραπλήσιες Άλπεις. Τοπικοί παράγοντες, δήλωσαν στην Telegraph, ότι η πόλη προτίθεται να παραχωρήσει τους χώρους που καταλάμβαναν οι διαφημιστικές πινακίδες σε πολιτιστικές και κοινωνικές ομάδες της περιοχής. Πηγή: www.lifo.gr