Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012
Αστυνομία εναντίον πεζών
Ενώ τα παιδιά είχαν απλωθεί σ' όλο το δρόμο και ζωγράφιζαν κι ενώ υπήρχε τόσος κόσμος που δεν ήξερες πού να πατήσεις, βλέπω ένα μεγάλο μαύρο αμάξι να έρχεται από τη Λυκούργου, ένα μικρό δρομάκι κάθετο στον πεζόδρομο. Το αυτοκίνητο σταμάτησε μόλις ο προφυλακτήρας του βρέθηκε στην Αιόλου. Φαίνεται πως ο οδηγός είχε την πρόθεση να στρίψει αριστερά στον πεζόδρομο και να βγει από εκεί στη Σταδίου, αλλά όταν είδε ότι δε χωρούσε κοντοστάθηκε, πριν πάρει την απόφαση να στρίψει δεξιά και να βγει στη Σταδίου από άλλο δρόμο.
Εκείνη τη στιγμή ακούγεται πίσω από το αυτοκίνητο το χαρακτηριστικό κορνάρισμα του αστυνομικού αυτοκινήτου, ξέρετε, εκείνο το βραχνό μπιπ. Πίσω από το μαύρο αμάξι ήταν ένα αστυνομικό που κορνάριζε ανυπόμονα.
Ορισμένες φορές είμαι εξαιρετικά αφελής και δυσκολεύομαι να συνειδητοποιήσω πράγματα τα οποία συμβαίνουν ακριβώς μπροστά μου. Πλησιάζω τον οδηγό του ακινητοποιημένου περιπολικού και κάνω την εξής χαζή ερώτηση:
"Συγνώμη, κορνάρετε για να προχωρήσει το αυτοκίνητο στον πεζόδρομο;"
Ο αστυνομικός με κοιτά σα να βλέπει Ούφο (ίσως και νά 'χει δίκιο ο άνθρωπος). Εδώ πρέπει να παραδεχτώ πως κι εγώ τον κοίταζα κατάπληκτη.
"Μα καλά, εδώ είναι πεζόδρομος," του λέω.
"Και τι θέλετε να κάνω κυρία μου;" μου απαντά."Ο δρόμος έχει κλείσει, γίνεται πορεία."
Μένω μ' ανοιχτό το στόμα, αλλά δε μπορώ να μη συνεχίσω: "Κι αυτός είναι λόγος για να μπαίνετε στον πεζόδρομο;"
"Αφού έχουν κλείσει οι δρόμοι," μου απαντά και ξεκινά, γιατί ο μπροστινός του πήρε επιτέλους την απόφαση και ξεκίνησε.
Μόνο που ο αστυνομικός μας, αντί να στρίψει δεξιά για να βγει από τη Γεωργίου Σταύρου (όπως έκανε ο οδηγός του μαύρου αμαξιού) παρακάμπτει μερικούς πεζούς κι αμέσως προσπαθεί να στρίψει αριστερά και να βγει στη Σταδίου, από το σημείο που ενώνεται με τον πεζόδρομο. Εκεί βρέθηκε προ εκπλήξεως, γιατί δεν περίμενε να μας βρει μπροστά του.
Αμέσως μπροστά στο περιπολικό μαζεύτηκε κόσμος και λαός και το ανάγκασαν να σταματήσει, προκαλώντας την αγανάκτηση του οδηγού.
"Τι πράματα είναι αυτά, εμποδίζετε την κυκλοφορία," άρχισε να φωνάζει ο οργισμένος αστυνομικός.
"Αδειάστε αμέσως το δρόμο," συνέχισε, σίγουρος για το δίκιο του.
Περισσότερα δε μπορώ να σας μεταφέρω άμεσα, γιατί εκείνη την ώρα χρειάστηκε να φύγω (είχα και δυο ζουζουνάκια να προσέχω) αλλά, έπειτα από ζωηρή λογομαχία, ο αστυνομικός τελικά υποχώρησε και έφυγε.
Το γεγονός αποτελεί από μόνο του περίτρανη απόδειξη για το πόσο ελλιπής είναι η εκπαίδευση των ανθρώπων που καλούνται να προστατεύσουν τους πολίτες.
Ο οδηγός του περιπολικού δεν ήταν κακοπροαίρετος και ξαφνιάστηκε ειλικρινά με την αντίδρασή μας. Φαίνεται ότι πίστευε με τα σωστά του πως οι πεζόδρομοι φτιάχτηκαν για την -έστω και περιστασιακή- χρήση οχημάτων και πως η κίνηση των πεζών επιτρέπεται μόνο εφόσον οι δεύτεροι δεν εμποδίζουν την κίνηση των πρώτων
Δε φαίνεται να είχε συλλογιστεί ποτέ ότι η διέλευση ενός αυτοκινήτου μέσα από πυκνό πλήθος πεζών συνιστά κίνδυνο. Ούτε φαίνεται να συνειδητοποιούσε ότι πρόκειται για πράξη που απαγορεύεται ρητά από το νόμο.
Πώς είναι δυνατόν ένα όργανο του νόμου να αγνοεί ένα βασικό κανονισμό του ΚΟΚ; Πώς είναι δυνατό να επιδεικνύει τόσο απύθμενη άγνοια του νόμου; Αν αυτό δεν είναι τρανταχτή απόδειξη για το ότι η εκπαίδευση των αστυνομικών μας πρέπει να αναθεωρηθεί, τότε τι είναι;
Είναι πολύ πιθανό πως αυτός ο ίδιος αστυνομικός θεωρεί απολύτως φυσικό το να παρκάρει το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι του στο πεζοδρόμιο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που οι κλήσεις από πεζούς μένουν συχνά αναπάντητες από την τροχαία, η οποία όμως προστρέχει ακόμη και για ένα ασήμαντο μικροτρακάρισμα. Ούτε είναι τυχαίο το ότι βλέπεις πολύ συχνά παράνομα παρκαρισμένα οχήματα δίπλα από αστυνομικούς και αστυνομικά τμήματα.
Εάν όμως θέλουμε να προστατέψουμε τους χώρους των πεζών από την άλωση των μηχανών και των αυτοκινήτων, εάν θέλουμε να προστατέψουμε τους ίδιους τους πεζούς, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να φροντίσουμε για τη σωστή εκπαίδευση των οργάνων της τάξης. Χωρίς την ενεργή παρέμβασή τους κατά των παραβατών, τα φαινόμενα καταπάτησης θα διαιωνίζονται και μαζί τους οι κίνδυνοι για τους πεζούς.
Σημ: Τα στοιχεία του αυτοκινήτου είναι καλυμμένα, γιατί έτσι επιβάλλει ο νόμος. Αν ωστόσο υπάρξει διερεύνηση του θέματος, ευχαρίστως θα καταθέσω τις φωτογραφίες μαζί με τη μαρτυρία μου. Για τη δεύτερη φωτογραφία, ευχαριστώ το φωτογράφο Βαγγέλη Τσιάμη.
Η δράση του Σαββάτου
Πολύ σύντομα ο πεζόδρομος είχε μετατραπεί σε υπαίθριο καλλιτεχνικό εργαστήρι:
Κάποιοι ήταν επίμονοι...
...και όλοι τους επικίνδυνοι.
'Αλλοι παζάρευαν....
...ενώ άλλοι έβριζαν και απειλούσαν.
Κάποιοι έδειξαν να καταλαβαίνουν...
... ή ίσως απλά να ήθελαν να περάσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Πάντως όλοι, μα όλοι, έδειχναν να μη μπορούν να καταλάβουν γιατί δε γίνεται να περάσουν "για δυο λεπτά, ρε φίλε," ακόμη κι ανάμεσα στα παιδιά.
Σημ. 2: Πλάνα από την εκδήλωση και λίγα λόγια από συμμετέχοντες μπορείτε να δείτε στο Αρχείο του Alpha TV. Για να μην παρακολουθήσετε όλο το δελτίο, απλά "τραβήξτε" προς τα δεξιά τον κέρσορα που βρίσκεται στη μπάρα του κάτω μέρους της οθόνης, ώσπου το χρονόμετρο αριστερά να δείξει 45:30 (από 51.11). Συνολική διάρκεια του δικού μας αποσπάσματος, περίπου 2 λεπτά.
Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012
Πέθανε σε πυρκαγιά γιατί δε χωρούσε η Πυροσβεστική - ο πεζόδρομος ήταν γεμάτος παρκαρισμένα
Η Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών επαναφέρει το θέμα της ανεξέλεγκτης και ατιμώρητης κατάληψης των πεζοδρόμων της πόλης από αυτοκίνητα, που ίσως αυτή τη φορά ευθύνεται για την απώλεια της ζωής μιας συμπολίτισσάς μας.
Στη χθεσινή πυρκαγιά σε πολυκατοικία στον πεζόδρομο Γκαρμπολά, λόγω των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ήταν αναγκασμένα να σταματούν μακριά από το σημείο της φωτιάς. Η κατάσβεση επιτεύχθηκε επειδή είχαν μάνικες με επαρκές μήκος ώστε να διατρέχουν ολόκληρο τον πεζόδρομο! Δεν επιτεύχθηκε όμως η διάσωση της ηλικιωμένης γυναίκας που πνίγηκε από τους καπνούς.
Ψάχνεις θέση να παρκάρεις; Πιάσε το κινητό!
Ε λοιπόν, είχα ακούσει για ανταλλακτική οικονομία, για χαριστικά παζάρια κτλ, αλλά για ανταλλαγή θέσεων παρκαρίσματος, πρώτη φορά.
Το να βρεις θέση να παρκάρεις έχει γίνει τόσο δύσκολο, που μια ομάδα ευφυών νεαρών επινόησε ένα σύστημα ανταλλαγής θέσεων μέσω κινητού.
Αξίζει να διαδοθεί και σύντομα μάλιστα. Θα μας γλιτώσει από πολλούς πονοκεφάλους, ατέλειωτους γύρους και τόνους καυσαέριο.
Το άρθρο από εδώ.
Εφαρμογή για κινητά σας βρίσκει θέση πάρκινγκ
Μια ομάδα Ελλήνων προγραμματιστών διευκολύνει χιλιάδες οδηγούς να βρουν μια θέση στάθμευσης, μέσω της εφαρμογής "Parking Defenders" για τα κινητά τηλέφωνα.
Η πολύωρη ταλαιπωρία τους στην Αθήνα, προκειμένου να εξασφαλίσουν μία θέση στάθμευσης, τούς οδήγησε στην απόφαση να γίνουν «υπερασπιστές του πάρκινγκ» και να διευκολύνουν χιλιάδες άλλους οδηγούς, που βρίσκονται καθημερινά σε αναζήτηση χώρου στάθμευσης για το αυτοκίνητό τους.
Ο λόγος για μία ομάδα τεσσάρων νεαρών Ελλήνων προγραμματιστών, οι οποίοι σχεδίασαν την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα «Parking Defenders». Πρόκειται για τους Κώστα Αρκάδα, Ιωάννη Κατσιώτη, Νίκο και Όθωνα Αντωνίου.
Στην εφαρμογή, οι χρήστες ανταλλάσσουν δημόσιες και ελεύθερες θέσεις στάθμευσης. Έτσι, ένας οδηγός που προτίθεται να ξεπαρκάρει άμεσα (το αργότερο μέσα σε 15 λεπτά) ενημερώνει τους υπόλοιπους χρήστες που αναζητούν πάρκινγκ στην ίδια περιοχή για το σημείο, στο οποίο βρίσκεται, προκειμένου να πάρουν τη θέση του. «Οι χρήστες θα έρχονται άμεσα σε επαφή μεταξύ τους, πάντοτε με προστασία της εμπιστευτικότητας, και θα συμφωνούν για να ανταλλάξουν τη θέση στάθμευσής τους», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Αρκάδας.
Η εφαρμογή, που θα διατίθεται δωρεάν, βασίζεται στην ανταλλαγή πόντων. Ο χρήστης, που δίνει τη θέση παρκαρίσματός του κερδίζει πόντους, τους οποίους μπορεί να χρησιμοποιήσει όταν θα θελήσει να καταλάβει μία κενή θέση. Επίσης, θα υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς πόντων, για όσους θέλουν να αναζητήσουν θέσεις περισσότερες φορές.
Η εφαρμογή βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο λειτουργίας και μέσα στον Φεβρουάριο θα είναι διαθέσιμη στους χρήστες των I-phones, αλλά και σε όσους διαθέτουν κινητά με λειτουργικά Android και Windows. Σε πρώτη φάση θα αφορά στην Αθήνα, ενώ σταδιακά θα επεκταθεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις.
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012
Απαγορεύεται; Ε, και;
Δεν υπομένει επίσης να του λένε που μπορεί και δε μπορεί να παρκάρει. Α, όλα κι όλα, "δικό μου είναι τ' αμάξι, όπου θέλω το βάζω."
Ακόμη και μπροστά στην πινακίδα της τροχαίας.
"Σιγά μη βρεθεί κανένας μπάτσος να μου κόψει κλήση. Είδατε κανέναν εδώ γύρω;"
Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012
Το χάλι της Αιόλου - εδώ θα γίνει η δράση μας
Αν δε λειτουργεί ο σύνδεσμος, δοκιμάστε εδώ: http://www.youtube.com/watch?v=5SugQuGOIVY&feature=youtu.be
Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012
Η λογική του παραλόγου
Ορισμός wikipedia
Στέκομαι στην τελευταία φράση. Τί σημαίνει το να επιθυμεί μια κοινότητα να έχει χώρους αποκλειστικής κίνησης πεζών;
Ρώτησα διάφορους να μου που τη γνώμη τους πάνω σ' αυτό, αλλά κατέληξα να δημοσιεύσω μόνο μια. Την άποψη του σύγχρονου Έλληνα οδηγού Ι.Χ. και μοτοσυκλέτας. Σας την παραθέτω αναλλοίωτη:
“Υπάρχουν δηλαδή κοινότητες όπου το να περπατήσεις θεωρείται χρήσιμο, όμορφο, ενδιαφέρον ή βολικό; Υπάρχουν δηλαδή κάποιοι που θα πήγαιναν στη δουλειά με τα πόδια αν υπήρχαν πεζόδρομοι; Υπάρχουν δηλαδή κάποιοι που πιστεύουν ότι είναι καλύτερο να περπατάς 30-40 λεπτά σ' έναν ήσυχο και χωρίς κίνηση δρόμο απ' ότι να μπαίνεις στ' αυτοκίνητό σου και να κάνεις επίσης 30-40 λεπτά να πας στη δουλειά σου, κολλημένος στην κίνηση μεν, αλλά τουλάχιστον ερχόμενος σ' επαφή με τους άλλους κολλημένους στην κίνηση οδηγούς, με τους οποίους διασκεδάζεις, βλέποντας τους να βρίζουν και ενίοτε και εσένα, να σκοτώνονται για το ποιός θα πρωτο-καλύψει το παραμικρό κενό που δημιουργείται στο οδόστρωμα, να παραβιάζουν σηματοδότες, στοπ και λοιπά άχρηστα σήματα του ΚΟΚ; Υπάρχουν κοινότητες που θέλουν να κατεβαίνουν τα παιδιά κάτω στο δρόμο και να παίζουν; Και τί θα γίνει με τα μαθήματά τους, τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες; Πότε θα διαβάσουν, ε; Πώς θα πετύχουν στο πανεπιστήμιο για να γίνουν καλοί και πετυχημένοι άνεργοι, ε; Υπάρχουν άνθρωποι και κοινότητες που δεν τους αρέσει η ταχύτητα, το να περνάς τα στοπ και τα κόκκινα και οι άλλοι να φρενάρουν για να περάσει ο άρχοντας της ασφάλτου; Που ενώ παραβιάζουμε κάθε κανόνα οδικής κυκλοφορίας, καταφέρνουμε να έχουμε “μόνο” κανά δυο χιλιάδες νεκρούς το χρόνο; Ε, λοιπόν πρώτη φορά ακούω για τέτοιες κοινότητες.
Δηλαδή τί θέλουν τώρα; Να φτιάξουμε πεζόδρομους στις πόλεις; Να σταματήσω εγώ να μπαίνω με το αμάξι μου στους ήδη υπάρχοντες; Και να περπατάω και να μου πέσει η χοληστερίνη; Και πώς θα ζήσει η φαρμακοβιομηχανία; Τί θα γίνει με την ανάπτυξη της χώρας; Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας θα καταρρεύσει. Και πώς θα ζήσει η Μέρκελ, ο γερμανός εργοστασιάρχης, κλέφτες θα γίνουν;
Δηλαδή τί θέλουν τώρα να έχουμε χώρο για περπάτημα για την κάθε γιαγιά , για την κάθε χαζομαμά που θέλει να βγάλει βόλτα το καμάρι της. Ε, όχι κυρίες μου. Να κάτσετε σπίτι σας, στην κουζίνα σας, που μου θέλετε και έξω. Γι' αυτό έχετε τις τηλεορασούλες σας , να χαζεύετε τα σιριαλάκια σας, τα πρωινάδικα “ενημερωτικά”. Παράθυρό σας και βόλτα σας είναι η τηλεόραση, σ' όλο τον κόσμο σας ταξιδεύει, που μου θέλετε και έξω!
Δηλαδή τι θέλουν τώρα, να κάνω εγώ με τ' αυτοκίνητο δυο τετράγωνα βόλτα για να πάω στη δουλειά μου, ενώ αν παραβιάσω τον πεζόδρομο, θα κόψω δρόμο; Να κάψω παραπάνω βενζίνη; Τους είναι κόπος δηλαδή να κάνουν λίγο στην άκρη -τόσος πεζόδρομος είναι βρε αδερφέ- για να πάω κι εγώ κι άλλοι χίλιοι που έχουμε ακόμα δουλειές , στη δουλειά μας. Έλα βρε αδελφέ, τί κι αν σου πάτησα το ποδαράκι, κατά λάθος, μωρέ.”
Σε μια ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Pierre Sipriot το 1955 ο Καζαντζάκης είχε κλείσει λέγοντας: “Η Ελλάδα επιζεί ακόμα, επιζεί νομίζω μέσα από διαδοχικά θαύματα .”
Επιζεί άραγε ακόμα;
Χριστιάνα Βλαχάκη*
*H υπογράφουσα του παραπάνω κειμένου είναι μητέρα τριών ανήλικων παιδιών, έχει χάσει τον αδερφό της σε τροχαίο,, ποδηλατεί περισσότερο απ' όσο οδηγεί και είναι μέλος του συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012
Το μετέωρο βήμα του Θ. Αγγελόπουλου
Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος έφυγε για πάντα.
Ο σκηνοθέτης του "Θίασου" του "Μετέωρου βήματος του πελαργού" του "Μελισσοκόμου", έπεσε θύμα τροχαίου προσπαθώντας να διασχίσει ένα δρόμο.
Το συνεργείο του ήταν εκεί δίπλα, προετοιμάζοντας το χώρο για τα γυρίσματα μιας σκηνής της τελευταίας του ταινίας. Είχε ειδοποιηθεί η τροχαία και είχε κλείσει τη μια λωρίδα του δρόμου.
Ο σκηνοθέτης χτυπήθηκε από μηχανάκι που περνούσε από την άλλη λωρίδα.
Ήταν λίγα μέτρα μετά την έξοδο ενός τούνελ. Το σημείο είχε ελλιπή φωτισμό, καθόλου διάβαση κι ένα ανοιχτό φρεάτιο βάθους τεσσάρων μέτρων.
Ίσως να είχε γλιτώσει αν ο δρόμος ήταν καλύτερα φωτισμένος και ο οδηγός της μηχανής τον είχε δει.
Ίσως να είχε γλιτώσει αν είχε δει τη μηχανή να έρχεται.
Ίσως να είχε γλιτώσει αν δεν είχε πέσει μέσα στο φρεάτιο.
Αν το ασθενοφόρο δεν είχε αργήσει 45 ολόκληρα λεπτά.
Λένε πως θα έπρεπε να φορά το κίτρινο γιλέκο με τις ανακλαστικές ταινίες που φορούσαν όλοι στο συνεργείο.
Σίγουρα, όπως αποδείχτηκε, αλλά εδώ μπαίνει ένα άλλο παράδοξο:
Γιατί ένας πεζός πρέπει να φορά ανακλαστικές ταινίες για να επιζήσει;
Μήπως αυτό σημαίνει πως αν κυκλοφορούμε με τα συνηθισμένα μας ρούχα θα είμαστε συνυπεύθυνοι για το θάνατό μας;
Ίσως να φταίει η μακρά του παραμονή σε ξένους τόπους που έκαναν το Θ. Αγγελόπουλο να θεωρήσει αυτονόητο ότι μπορεί να διασχίσει ένα δρόμο, έτσι, απλά.
Ίσως ήταν αφέλειά του να πιστεύει ότι μπορεί να περάσει απέναντι χωρίς ειδική προστασία.
Ήταν ένα λάθος που το κάνουμε όλοι μας, κάθε μέρα.
Μόνο που εκείνος το πλήρωσε με τη ζωή του.
Λένε πως το συγκεκριμένο σημείο είναι επικίνδυνο. Λένε πως εκεί έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα.
Γιατί πολλά;
Γιατί έστω και ένα;
Γιατί δεν παρενέβησαν όλοι, πολίτες και πολιτεία αμέσως μετά το πρώτο να βρούνε τι έφταιξε και να φροντίσουν να μην ξανασυμβεί;
Παράλογα πράγματα στην Ελλάδα του σήμερα.
Πόσο παράλογο είναι η προστασία της ζωής;
Πόσο παράλογο είναι να χάνεις δικό σου άνθρωπο γιατί λείπει ένα φανάρι;
Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος δεν ήταν ο μοναδικός νεκρός του ανελέητου πολέμου που μαίνεται κάθε μέρα, κάθε ώρα, κάθε στιγμή στους δρόμους της χώρας μας.
Ήταν απλά ο πιο γνωστός από τα θύματά του.
Ήταν απλά εκείνος που είχε αγγίξει τους περισσότερους.
Κι ήταν ένας άνθρωπος που η απουσία του θα κάνει τον κόσμο μας φτωχότερο.
Κι ο κόσμος μας γίνεται κάθε μέρα φτωχότερος, γιατί κάθε μέρα τρία αστέρια σβήνουν στην άσφαλτο.
Τα συλληπητήριά μου στην οικογένειά του. Στις οικογένειες όλων τους. Σε όλους εμάς.
(Πηγές: το Βήμα, τα Νέα, Πρώτο Θέμα)
Προσθήκη: Δύο ακόμη εξαιρετικά δημοσιεύματα για το μεγάλο σκηνοθέτη, αλλά και όλους όσοι αφήνουν την πνοή τους στην άσφαλτο:
Έτσι σκοτώνουμε τους ποιητές στη χώρα μας
Λίγα λόγια για το Θόδωρο Αγγελόπουλο και όχι μόνο...
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012
Δικαστήριο καταδικάζει κατάστημα που καταλάμβανε πεζοδρόμιο
Όχι, δεν τους ανήκει.
Είναι δικό μας - όλων μας.
Διαβάστε την απόφαση που το επιβεβαιώνει περίτρανα και πηγαίνετε σ' όποιο μαγαζί στη γειτονιά σας έχει κάνει την κατάληψη του πεζοδρομίου καθεστώς.
Αν δε συμμορφωθούν καλέστε την αστυνομία ή ειδοποιήστε τις "Μαμάδες στο Δρόμο."
«Φρένο» στο παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο
Τέλος στο «κλείσιμο» των πεζοδρομίων έναντι αμοιβής από ιδιοκτήτες πανάκριβων αυτοκίνητων- «καλών» πελατών νυχτερινών κέντρων και εστιατορίων βάζει το Διοικητικό Πρωτοδικείο το οποίο επικύρωσε την αφαίρεση άδειας για 40 μέρες κεντρικού πολυτελούς εστιατορίου των Αθηνών.
Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012
Οι πεζόδρομοι μας ανήκουν
Κάθε φορά που ένας πεζός βγαίνει στο δρόμο παράνομα κινδυνεύει ο ίδιος.
Κάθε φορά που ένας οδηγός μπαίνει παράνομα στον πεζόδρομο δεν κινδυνεύει ο ίδιος αλλά οι πεζοί που θα βρεθούν μπροστά του.
Και όσο κανείς δεν κάνει τίποτα γι αυτό, η κατάσταση θα διαιωνίζεται.
Η Ελλάδα έχει το θλιβερό προνόμιο να είναι η πρώτη σε δυστυχήματα με θύματα πεζούς στην Ευρώπη.
Δύο διαπρεπείς επιστήμονες της χώρας μας άφησαν την τελευταία πνοή τους σε πεζόδρομο, αλλά δεν είναι οι μόνοι (βλ. εδώ, στο όνομα Γωγώ Μπουρελιά).
Καθημερινά, παντού στην Ελλάδα τα οχήματα παραβιάζουν τους χώρους των πεζών και καθημερινά έχουμε συμβάντα, άλλοτε ελαφρά κι άλλοτε σοβαρότερα (βλ. εδώ, εδώ κι εδώ).
Είναι καιρός αυτή η τρομοκρατία να πάψει. Οι οάσεις πρασίνου και ηρεμίας σε κάθε ελληνική πόλη είναι λιγοστές. Αν θέλουμε να τις απολαμβάνουμε, πρέπει να τις υπερασπιστούμε. Αλλιώς, ας αφήσουμε το αυτοκίνητο να κυριαρχήσει παντού κι ας απολαμβάνουμε τον κόσμο μόνο μέσα από τα τζάμια του.
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012
Ώρα για δράση!
Ενημέρωση: Η δράση μας πραγματοποιήθηκε - διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ.
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012
Παιδιά στο δρόμο - γιατί;
Όσο σκεφτόμουν το συμβάν τόσο άναβα και κόρωνα.
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η ατάκα του άσχετου δημοσιογράφου (άσχετος, γιατί ποιος λογικός άνθρωπος λέει "κοπέλα" ένα κοριτσάκι 13 χρονών;)
Λέει λοιπόν ο σοφότατος συντάκτης του άρθρου: "προσπάθησαν να περάσουν ένα δρόμο, όμως δυστυχώς για τα ίδια όχι από τη διάβαση".
Δηλαδή τι, κύριε δημοσιογράφε, θέλετε να πείτε ότι αν είχαν περάσει από τη διάβαση θα ήταν ασφαλή;
Μα πού ζείτε κύριε δημοσιογράφε;
Πώς είναι δυνατό ν' αγνοείτε ότι στην Ελλάδα η διάβαση είναι είδος εν ανεπαρκεία;
Μήπως νομίζετε πως όλοι οι δρόμοι είναι όπως οι κεντρικοί με τις διαβάσεις τους όμορφες και φρεσκοβαμμένες;
Πού τέτοια τύχη. Οι περισσότεροι δρόμοι στην Ελλάδα είναι όπως αυτός - χωρίς καμία διαγράμμιση πουθενά.
Τι; Δε φαίνεται καλά η φωτογραφία; Ας δούμε τότε έναν άλλο δρόμο:
Πείτε μου, κύριε δημοσιογράφε, πού έχετε δει διασταύρωση με διαγραμμισμένη διάβαση; Και φυσικά, αν λείπουν οι διαγραμμίσεις στις διασταυρώσεις (που είναι υποχρεωτικά διαβάσεις, σύμφωνα με τον ΚΟΚ) πιστεύετε ότι θα υπάρχουν σε άλλα σημεία, πχ. στη μέση ενός οικοδομικού τετραγώνου; Ξέρετε ότι στην πλειοψηφία των δρόμων πρέπει να περπατήσετε κάμποση ώρα ώσπου να συναντήσετε διάβαση για να περάσετε "νόμιμα";
Ας υποθέσουμε όμως ότι ο δρόμος που προσπάθησαν να περάσουν τα παιδιά έχει διαβάσεις, και μάλιστα σε απόσταση μικρότερη από πεντακόσια μέτρα μεταξύ τους.
Μπορούσαν να περάσουν;
Έχετε δει πολλές διαβάσεις ελεύθερες από μηχανάκια, αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια;
Το να βρεις διάβαση που να μπορείς να περάσεις είναι θαύμα κι εξαίρεση, όχι κανόνας.
Με λίγα λόγια ο πεζός θα περάσει πριν από τη διάβαση, μετά από τη διάβαση, κοντά ή μακριά από τη διάβαση, αλλά πάντως αν καταφέρει να βρει χώρο για να περάσει θα είναι τυχερός.
Αλλά ας υποθέσουμε ότι υπήρχε η διάβαση, κι ας υποθέσουμε ότι δεν είχε παρκάρει κάποιος ακριβώς μπροστά στο άνοιγμα που αφήνουν τα κάγκελα για τους πεζούς.
Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα περνούσαν σώα;
Πείτε μου, σε ποιο μέρος της Ελλάδας έχετε δει αυτοκίνητα να φρενάρουν στη διάβαση;
Πού έχετε δει οχήματα να παραχωρούν προτεραιότητα σε πεζούς; (Ξέρω την απάντηση, έχω γράψει γι αυτό το παράξενο μέρος, εδώ.)
Ακόμη κι αν η διάβαση έχει φανάρια, οι πεζοί δε μπορούν να περάσουν με ασφάλεια. Δε μπορούν να εμπιστευτούν το πράσινο για τους πεζούς, τη στιγμή που αυτοκίνητα και μηχανάκια παραβιάζουν το δικό τους κόκκινο.
Αντιμέτωπος μ' αυτά τα δεδομένα, ο πολίτης δεν έχει άλλη επιλογή: αν θέλει να περάσει το δρόμο, να πεταχτεί στο απέναντι κατάστημα, να πάει στη στάση ή στο σπίτι του ή στη δουλειά πρέπει να περάσει παράνομα.
Αγνοώντας διαγραμμίσεις, φανάρια και σήματα προτεραιότητας που δεν του προσφέρουν ούτε εξασφάλιση ούτε προστασία, ο πεζός θα περάσει από όπου χωρά να διαβεί, όταν ο ίδιος κρίνει ότι η κίνηση του επιτρέπει.
Κι εδώ ακριβώς βρίσκεται το μεγάλο πρόβλημα: τι θα συμβεί αν ο πεζός κρίνει λάθος τα πράγματα;
Τι θα συμβεί αν η ηλικία, η όραση ή η κρίση του δεν του επιτρέψουν να υπολογίσει σωστά την ταχύτητα και την απόσταση ενός οχήματος που φαίνεται να είναι ακόμη μακριά;
Τι θα συμβεί αν την ώρα που διασχίζει το δρόμο γλιστρήσει και πέσει, αν σκοντάψει σε κάποια από τις τόσες λακκούβες;
Τι θα συμβεί αν η ορατότητα είναι περιορισμένη και ο οδηγός δε μπορέσει να αντιληφθεί έγκαιρα τον πεζό; Αν δεν προλάβει να σταματήσει;
Το τι θα συμβεί μας το λέει το δημοσίευμα. Και φυσικά πάντα θα βρεθεί κάποιος που θα πει "έφταιγε ο πεζός, γιατί δεν πέρασε από τη διάβαση."
Ε, λοιπόν όχι!
Δε φταίνε τα παιδιά που δεν περνούν από τη διάβαση.
Φταίει το ότι δεν έχουν διάβαση και φταίνε τα εμπόδια που τους κάνουν να μη μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές που υπάρχουν.
Κι αφού έμαθαν να διασχίζουν το δρόμο από όπου βρουν, οι οδηγοί φρόντισαν να τους διδάξουν πως ακόμη κι όταν περνάς από διάβαση, το κάνεις με δική σου ευθύνη, όταν το επιτρέψει η κίνηση.
Γιατί λοιπόν να κάνουν τον κόπο να πάνε στη διάβαση; Γιατί να μην περάσουν από τη μέση του δρόμου; Ποια η διαφορά;
Πείτε μου - έχουν άδικο τα παιδιά;
Κι άλλο δυστύχημα - παιδιά στο δρόμο
Κι άλλη φρικτή είδηση:
Παιδιά παρασύρθηκαν από Ι.Χ. (από εδώ)
Από θαύμα ζουν δύο ανήλικα παιδιά στη Λάρισα, τα οποία πάτησε αυτοκίνητο.
Την ώρα εκείνη περνούσε από το σημείο ένας οδηγός ο οποίος αν και πάτησε τα φρένα δεν μπόρεσε να σταματήσει το αμάξι, με αποτέλεσμα να πατήσει τα δύο παιδιά.
Σύμφωνα με το onlarisa.gr, στον οδηγό έγινε έλεγχος αλκοτέστ και βγήκε αρνητικός. Τα δύο παιδιά νοσηλεύονται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.
Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012
Γιαγιά στο δρόμο
Παρέσυρε τη γιαγιά και την άφησε μέσα στο δρόμο, υπό καταρρακτώδη βροχή
Τρίτη, 20 Δεκέμβριος 2011
Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012
Διάβαση;
Είμαι νομοταγής, θέλω να περάσω από τη διάβαση, κι όχι απ' όπου νά 'ναι.
Άλλωστε, σύμφωνα με τα όσα είπε ο δικαστής (βλ. εδώ), έχει κι ο πεζός ευθύνη, και άρα αν με πατήσουν, δε θέλω να πρέπει να πληρώσω κι αποζημίωση.
Πείτε μου, λοιοπόν, κύριε δικαστά, από πού θα περάσω;
Μεταξύ περιπτέρου και παρκαρισμένων, από πού θ' ανέβω στο πεζοδρόμιο;
Καμιά ιδέα;
Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012
Ένα δυστύχημα που δεν έγινε και άλλα ελληνικά παράδοξα
Όσο κι αν μ' ενοχλεί, δε θ' ασχοληθώ με το ότι ο ΚΚ αφέθηκε ελεύθερος χωρίς όρους, χωρίς τίποτα. Ούτε και θα εξετάσω τι θα είχε συμβεί (στα χέρια της αβρότατης αστυνομίας μας) αν οποιοσδήποτε άλλος πολίτης είχε διαπράξει έστω και το μικρότερο από τα παραπτώματα του υπουργού.
Αυτό που με προβληματίζει είναι η συμπεριφορά του, η οποία είναι τυπική.
Γιατί πάντα τα καταφέρνουν;
Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012
Άσχημα νέα
Ο άτυχος άνδρας περπατούσε στο 26ο χλμ. της επαρχιακής οδού Σητείας - Ιεράπετρας, όταν - υπό άγνωστες συνθήκες - παρασύρθηκε από αυτοκίνητο, που οδηγούσε ένας 53χρονος.
Ο 66χρονος τραυματίστηκε θανάσιμα, ενώ ο οδηγός του οχήματος συνελήφθη."
Όταν οι υποδομές δεν είναι σωστές, έχουμε νεκρούς.
Όταν οι χρήστες του δρόμου δεν έχουν οδική παιδεία, έχουμε τραγωδίες.
Τα τροχαία είναι εθνική πληγή. Μπορούν να προληφθούν. Πρέπει να προλαμβάνονται.
Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012
Καλή χρονιά
Εύχομαι ο καινούριος χρόνος να φέρει σε όλους υγεία και αγάπη, γιατί αν υπάρχουν αυτά, όλα τ' άλλα τα βρίσκουμε, αλλά αν δεν υπάρχουν, όλα τ' άλλα δεν έχουν σημασία.
Εύχομαι μια χρονιά με καλές ειδήσεις και καλύτερες εξελίξεις, με περισσότερη ειρήνη, ελπίδα και αγάπη απ' όση μας άφησε το 2011.
Εύχομαι το 2012 να φέρει φώτιση στους ηγέτες και δύναμη στους πολίτες, γιατί χρειαζόμαστε μεγάλες δόσεις κι από τα δύο.
Πάνω απ' όλα εύχομαι σ' όλους σας μια καλή χρονιά!